Tuesday, February 23, 2010

bila??

On ym. Dpt msg offline dr jiha suh cepat2 online. So pehal tertnya2 dlm hati. Then buzz dia tny kenapa. Dia balas “ sabtu ni ada hal tak?” aku jwb “ keja. Awat?” hampir nk meraung makcik tu pas aku reply ayat tu. “ nk ajak hg teman aku p akad nikah sepupu aku”..buang tebiat ka pa jiha ni ajak aku p sepupu sendrik akad nikah. Nk malu menda aku pk mulanya. Then dia ckp “ at least hg ada kurang sket peluang makcik2 aku nk hentam aku”. La nk mengelak dari kena soalan2 killer dr mak sedara sendirik rupanya. mcm la klu aku ada kat situ makcik2 tu tak kan tnya huahua. silap2 ngn aku2 sekali kena sound bila nk kawen?? Tapi aku fhm perasaan dia tu. Sama ja sapa2 pun bila nk smpai umur2 cenggini mmg sure kena soalan maut tuh. Ala kdg2 diri sendirik tak kisah sgt pun. Bukan la tua sgt lg. Belum sampai tahap terlajak. Br pertengahan usia. Br nk nmpak dunia. Yg nk kena cepat2 kawen tu kenapa?? Tp normal la klu makcik2 tnya sbb dey all ni umur cenggini ank mungkin dh masuk sek rendah. Tp tak leh la compare ngn ngn zaman tu. Skrg hbs belajar pun umur dah 23. 24 br terhengeh2 nak dpt keja tu pun lum tentu lagi keja tetap kan. So nk kawen sure la pk byk kali. Bukan tak mau kawen tp belum lagi. Setuju tak??


Tp klu makcik2 yg soal soalan sensitip tu buleh di terima la. Makcik2 apa sgt dey all ni nk kecohkan selain benda yg satu tu. Akan tetapi klu rakan sebaya yg alhamdudillah jodoh sampai awal, dh hidup bahagia, dh ada life yg mcm crita2 kat tv tu lebih2 tnya or gesak2, mmg saja sgt2 la tu. Klu dia dh kawen, dh ada anak, dh ada suami baik, kami kwn2 ni tumpang hepi la untuk dia. Cuma bila dia buat perangai nk jadik matchmaker, nk jadik tukang nasihat, nk jdik mcm makcik2 mcm dia tu tua sgt la kan ini mmg nk bg org nyampah, meluat or naik hangen. Tak buleh ka buat2 rilek, cool or klu nk bg nasihat pun jgn over dan poyo?? Agak2 la kan. Klu motivated elok2 tak da la org nak hangen. Ni tak dlm apa jua keadaan sure akan ada perkataan bila nk kawen, bila nk mkn nasik minyak, bila mcm ni dan bila mcm tu. Or terlalu over nk tunjuk kemesraan dan kebahagian hidup berkeluarga dia tu kat suma org then it will nmpak amat menjengkilkan. Mula2 kwn2 mungkin akan rasa tak ada menda, tak kisah, tak peduli , suka hati la kan or layan ja la tp bila dh kerap2 sgt, tgu ja la kwn2 tu buat komplot nk hentam dia balik secara sadis atau halus.


Senang cita kita suma tau yg terbaik untuk diri sendirik. Tau bila dan masa nk langsung. Reti nk rancang or plan apa nk buat ngn hidup masing2 dan paling penting jodoh manusia ni tak sama.. ada yg awal ada yg lambat. Sampai seru dan sampai ms yg sesuai jadik la isteri or suami org. Cuma persoalan bila tu?? Jwpannya walallahulamm.. :))


Cik stickynote : aku mood serius and wrote about kawen??buang tebiat ke apa haha

12 comments:

  1. uhuk..
    aku minggu ni jek da berapa kali aku dapat soalan tu.
    sengal..
    yg tanya tu haram takdek sorang pun kuarga aku..

    see?
    nampak sangat kuarga aku tak kisah langsung..
    (tak kisah ye, bukan tak pedulik)..

    rileklaa..
    ko da kawen, ko da bahagia, alhamdulillah.
    tapi takyah la nak hegeh2 suh aku kawen cepat gak.
    salu aku akan jawab jek, 'aku tak laku.'
    sure dorang akan puas ati.

    ReplyDelete
  2. haha..tak laku2 pun ramai ja luah perasaan smpai bencik2 la kan huahua..

    tu la tau la nk rancang ms depan sendrik..
    bukan xmo cuma belum kan??xyah sibuk2 kan..

    ReplyDelete
  3. gila sentap aku bc entry ang pizz. serious. ilang dah edentiti OS ang ;p

    tp mmg pon klo pasal kawen suma org nak kawen [ekkk kantoi].yg xdak apa2 nak pikir n xdak komitmen leh la nak pulun kawen awai. apa2 pon jodoh tu kan ketentuan Tuhan. cuma cari la cinta so leh kenal lama2 hehehehhe! [ayat utk pizz : cinta xkan dapat kalau xmemberi. kih kih kih!]

    ReplyDelete
  4. haaa..baru ko tau kalo pijah membebel? masa dia kena 'takde harapan' pun, takde dia membebel sampai camni..

    ReplyDelete
  5. saja kasi gegar sket huahua..
    ya uda aku fhm..kan aku dh semat dlm ati nasihat hg sempena ari keputerian aku aritu hikhik

    ReplyDelete
  6. haha had masa tu sentap terus smpai tak terpk nk bebel...

    ReplyDelete
  7. huhu..wei pizah..awat hg paste balik ayat tue..heheh..aku mls nak dgq org selain dari mak bapak aku mmbebel suh kawen cepat..cepuk haa!!!huhu..tapi tue la,kalo dah kawen tue over plak kan suh kawen cepat2!!aku xsuka..kak aku yg bahagia pon xover tau..aku letak je status sket2 pasai kawen je nak teka.nyampah!!

    ReplyDelete
  8. haha..ni aku tulis demi hg la ni..supaya org tu tak sibuk2 nk asyik teka pasal kawen ja..tp betui la sengal sikit2 kawen..tulis p la apapun mesti dia teka psl kawen..busan!!

    ReplyDelete
  9. nyampah aku..huhu..bagi tendangan hetrik haa..baru tau.whahaha..

    ReplyDelete
  10. huuhuh terluah jugak akhirnya..bila nk luahkan pd empunya diri?? tut....kurg2 die baca sedor laa cket yg owg xsuke die cm gitu..hahahaha

    *wat ang fizah, even seru dh sampai tp jodoh lom ade xley kawen gak..hahaahahhaahha sabor je laa

    ReplyDelete
  11. jieha : haha agak2 la hg pun..

    miaainis : tu aku ckp walallahulamm..

    ReplyDelete
  12. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete