Sunday, March 7, 2010

Neves Gediks

Gediks tak klu aku ckp aku nk tumpang neves bdk2 spm tgu result kuar kamis ni??:p
Cuba ingt balik camna kita rasa masa tgk pembaca berita kat buletin utama ckp:

"keputusan spm akn di umumkan esok dan para pelajar buleh mendapatkan keputusan di sek masing2 mulai jam 9.00 pagi"

agak2 mlm tu buleh tdoq tak??buleh telan nasik tak??
apa lagi yg terbyg kat dlm kepala time tu??
reward dr mak ayah RM 10 untuk 1A??
mak sedara yg sibuk2 nk compare result anak sapa lagi bagus??
berangan jdik best students??
camna klu result tak bagus mcm abg dan kakak??
or pk mana nk lari klu result hancur??
ada tak yg pk nk kawen terus pas tu muhaha..

itu cerita sehari sebelum result kuar la kan
cita masa ari result kuar lak camna?

telefon aritu paling dasat berbunyik
umh dh jadik mcm operator dh aritu
kejap maklong kol tnya
then bunyik lagi makngah plak dh
dh lepas tu kakak sulung, abg ipar, kakak no tiga
hbs suma adik beradik sibuk nk tau
tu belum kira sepupu sepapat, sahabat handai lagi tuh
klu result bgus xdak la rasa sengal sgt kan
siap bangga lagi ada la kot
tp klu yg cukup mkn, yg suam2 suku tu sure rasa nk cabut ja wayar telepon tu rasanya

tu cita 8 thn yg lalu..
ms dpt result tipu la tak rasa frust sbb rasa buleh buat baik dr tu..
rasanya la kot hehe..

tp spm hanya sekali..
sbb tu nevesnya lain mcm sket kot banding ngn exam besar yg lain..
sbb tu bila dgr result spm nk kuar aku teringat zaman aku dulu
tp result aku xda la hebat sgt
buleh la cukup mkn org kata kan
di terima msk uitm rasanya ok la tu hehe...
(ceh poyo + perasan)

tp satu ja la aku nk tnya..
klu masa buleh di putarkan kembali ke zaman tu ada sapa2 nak tak??;D

6 comments:

  1. nak!!!!!!!!
    aku xkesah sbb mlm sblum result kua aku tido dgn sgt lena

    ReplyDelete
  2. oooops! ang dapat bapa keping rm10 lepas tu?? heheheh

    ReplyDelete
  3. aku kan ank solehah..
    mn terima rasuah2 ni..
    iklas belajar muhaha..

    ReplyDelete
  4. Hm..teringin ke aku nak amek SPM lagi sekali eh?
    Tanak laa..
    Takpela..
    Dulu-dulu ade la jugak teringin tu..
    Tapi sekarang alhamdulillah, takde da rasa tu..

    - I just want to live my life to the fullest..:)

    ReplyDelete
  5. epal :
    ko tau kenapa aku teringin nak ambik spm balik sbb aku xmo jadik librarian muhaha..tp tu klu la..aku pun bersyukur ngn apa yg aku ada skrg ni...

    ReplyDelete
  6. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete