Thursday, June 17, 2010

I like mamak??

sapa suka lepak mamak??
sapa suka nasi kandar??
sapa suka teh tarik mamak??
sapa suka tandori??
sapa suka nan garlic or nan-nan lain?
sapa suka roti canai banjir??
ramai ja yang suka ni. aku kompom!
berbaris cakap i like!!;P

tapi aku kureng bab-bab makanan mamak ni. tiap kali kawan-kawan ajak pergi mamak automatik dahi berkerut. dan kawan-kawan pun bila nampak aku berkerut, terus buat muka faham ajak makan tempat lain. sorry dan terima kasih kawan-kawan kerana memahami :))

tapi itu kisah dulu. dulu-dulu nuuu. sekarang asal petang ja lepak mamak. pekena teh tarik dengan cucur udang sepinggan dulu baru balik umah. ya la opis menghadap husin nasik kandar. opismate lak jenis layan mamak. agaknya kami suma terkena kenan bos yang memang genetiknya adalah mamak kot. mula-mula aku berkerut dahi tapi lama-lama like this!!

tapi tak dak la ketagih cuma bila kawan-kawan cakap husin jom!!, tak dak la aku berkerut dahi dah. angguk ja kepala rela tanpa paksa macam dulu. tekak dah mula biasa dan buleh menerima. rasanya puzah akan tag i like this bila baca pengakuan aku ni. tapi bab nasik dan lauk pauknya aku tetap akan berkerut dahi okeh!!



menu tetap empat orang sekawan. sepinggan cucur udang dengan kueh tambahan bersama empat piring kuah kacang dan extra garfu.

9 comments:

  1. hahaha...aku pn kurang gak...tp mslhnya aku ni pantang tgk mkanan...mulut kt x mo but at the same time telan2....wakaka

    ReplyDelete
  2. yang, nasi kandar husin xmacam nasik nasmir, atopun pelita. much better. xkandaq sgt. mama aku pun xsuka nasi kandaq, tpi kat husin dia bole telan pulak. hihi..try la!

    ReplyDelete
  3. terus lapaq pepagi buta dok cita pasai sik kandaq!!

    ReplyDelete
  4. mirakuru:
    ceh itu bukan kurang..itu dah memang haha..

    shop a lots:
    selagi tak terdesak atau suma kedai kat sp ni tutup dan aku lapaq sangat2 then baru aku akan telan nasik kandaq husin ni hihihi

    fizz:
    lapaq??haha apa lagi roti bom satu anee!!:))

    ReplyDelete
  5. memilih aihhh......nasik kandaq husin sedap gils! rugi xcuba. hahaha. lagi sedap dari bihun sup tayar ang tu. :))

    ReplyDelete
  6. yun:
    hehehe ya i will try someday..maybe hoho..

    ReplyDelete
  7. hahahaha..yun aku suka!
    'lagi sedap dari bihun sup tayar ang tu'.
    ;))

    aku lama tak makan nasik kandar.
    teringin la weh.
    da bertahun.
    more than 2 years.
    last sekali masa kita kat shah alam lagi kot.

    wah, terhinginnnnnnnnnnnn la fiz!

    ReplyDelete
  8. biar benar ko dah dua tahun tak makan nasik kandar had??
    sabah tak dek ek mamak2 ni??
    hehe turun sini la bersepah2 kedai mamak..aku leh siap belajnja ko lagi tau hehehe..

    ReplyDelete
  9. POOOZAH - sori weh aku baru baca post ni hahahaha!! walaupun dah nak dekat anversary setahun post ni kan??haahhhhaa I LIKEE!!

    ReplyDelete