Monday, June 28, 2010

please no more tiada jodoh ok

kawan-kawan aku cakap aku paling banyak dan kerap tukar enpon. ya ka banyak??aku rasa adala lima enpon dalam masa tujuh tahun. cuma satu ja la. aku tukar enpon bukan sebab ikut trend or giler gadget ka pa kan cuma enpon-enpon tu tak panjang jodoh dengan aku. meh aku story enpon-enpon yang pernah berjodoh dengan aku dan sebab-sebab kenapa kami berpisah.

enpon yang mula-mula aku pakai nama dia en. nokia 3100. kaler blue black. masa tu aku study kat uitm merbok. aku rasa ni la henpon yang paling lama aku pakai dalam tujuh tahun ni. tambah tolak darab bahagi suma adala dekat dua tahun aku berjodoh dengan dia. antra naseb malang yang pernah menimpa enpon aku ni ialah jatuh terburai dari 2nd floor bangunan admin uitm merbok. masa tu aku tengah turun tangga lepas masuk pejabat bendahari rasanya. tapi tah camna enpon ni leh jatuh melantun-melantun sampai ke tingkat bawah. memang bersepai terus tapi standard nokia la kebal. lepas dah bersepai dan siap pasang balik, dia masih sehat dan tidak mengalami sebarang kecederaan parah. tapi kalau dah tersurat jodoh tak dak tu memang tak leh nak buat apa. akhirnya aku berpisah jugak dengan dia ni. aku malu nak cita tapi si nokia 3100 ni kan, err..jatuh dalam toilet dekat DS. so memang tak leh nak rujuk dah dengan dia ni. bye bye forever la jawabnya.

ni la rupanya en nokia 3100 aku yang telah selamat bersemadi dalam toilet DS uitm merbok

lepas tragedi malang yang menimpa en. nokia 3100 tu aku tak beli pun henpon baru. bukan sebab aku frust menonggeng patah hati berulam jantung ka apa ka cuma aku malas nak perabih duet beli henpon. ada duet tapi rasa malas nak menapak pergi kedai enpon beli baru. kebetulan adala enpon sony yang abang aku dah tak mau pakai. so aku rembat la jala en sony ericsson T600 ni. selamat dah duet aku. ni 1st sony yang aku pakai dan terus buat aku suka dengan sony. enpon ni kecik ja pun dan kaler putih. tapi si sony ni lama gak dia berjasa. rasanya adalah dalam setahun kot aku pakai sebelum dia rosak. maklum la enpon orang dah tahap nak buang tapi aku gigih nak pakai jugak kan. masa tu rupa dia tak la cun camni, buruk sangat-sangat. dah la tu selalu buat hal sampai kawan-kawan kutuk suruh beli lain ja.



ni rupanya en sony yang orang lain dah reject tapi aku rela jadik pengganti. best oo enpon ni klasik hehe..mono tone nih mana nak carik zaman tu orang pakai mono tone dah hikhik

lepas en. T600 ni tak mampu bernyawa lagi, aku pun terpaksa la cari pengganti dia. so tebekenan la aku dekat en Z530i. enpon ni pun malang gak nasebnya. ada satu kes tu yang sampai arini aku fobia bila syakira anak buah aku senyap-senyap ambik enpon ni bawak pergi paip air belakang umah. tau dia buat apa dengan enpon aku ni. dia tadah enpon aku ni bawah air tu then dia basuh macam basuh sayur. naseb baek ayah aku nampak terus ambik enpon tu bagi kat aku. dekat tiga empat ari gak la enpon ni tak leh on. tapi lepas aku jemur tengah panas ok balik la dia. naseb baek kalau tak memang aku beli enpon baru lagi la. sejak tu kalau si syakira ni balik kg aku dah sembunyi siap2 enpon aku. trauma oooo..masa syakira ni mandikan enpon aku tu dia baru tiga tahun rasanya. naseb baek kecik klu tak mau makan penampar dah budak ni. tapi sekali lagi jodoh kami tak panjang bila lepas setahun lebih kami bersama, aku dengan sengalnya telah teringgal dia kat pondok depan library uitm merbok. masa tu aku jadik research assistant En shah. yang magic nya aku tertinggal tak sampai seminit ja pun. bila aku sedar aku teringgal phone, terus aku pusing balik cari kat pondok tu tapi sorry la nak jumpa balik, lesap terus.



en Z53oi yang pernah kena mandi dengan anak buah aku dan kehilangannya menjadik misteri sebab aku tertinggal tak sampai seminit..memang yang ambik tu sengal la

setelah en. Z530i hilang aku telah memilih en. W380i plak. kali ni memang aku jatuh cinta sungguh dengan enpon ni. memang aku suka giler kat dia. kiranya dia betul-betul menepati citarasa aku la kan. giler smart dah aku rasa enpon ni even sengalnya lebih sebab daya kekuatan untuk tarik networknya tak kuat. selalu ja kalau orang kol tak dengar aku cakap apa. tapi sayang punya hal aku tabah ja la pakai. enpon ni memang eklusif sket sebab dia nak jatuh tergolek buat pertama kali pun dia pilih port baek punya. nak tau mana tempat aku jatuh kan dia untuk kali pertama?? haha dalam dewan seri budiman uitm shah alam masa konvo dgree. masa tu aku lupa aku letak dia ats riba dan bila pengcara tu ckp " di umumkan keberangkatan masuk bla bla dan semua hadirin diminta berdiri..." terus jatuh tergolek enpon kesayangan aku nih. hambek jaga sangat kan. lepas setahun aku guna enpon ni mula buat hal. mula-mula speaker rosak sampai tak dengar la kalau orang kol. kena guna handfree dan kemudiannya yang paling sadis bila tak buleh on langsung. bila nak p repair apek tu cakap "u better beli baru la.repair pun buat buang duet ja, mahal."..terpaksa la beli baru lagi enpon.


en. W380i yang amat aku sayang..siap simpan dalam almari khas lagi enpon ni sbb syg punya pasal kan

dan terkini aku still pakai sony cuma kali jenis slide tolak mcm kat bawah ni. nama dia en. W705. aku harap kali ni jodoh kami panjang la. bertahan lama sikit sebab aku dah tak sanggup nak beli enpon baru lagi dah. at least dapat tahan lima tahun buleh tak??hahaha...ramai ja kawan-kawan pesan jaga elok-elok kali ni. aku pun dah mula berhati-hati dengan enpon baru aku ni. harap-harap no more tiada jodoh ok. aku tak mau hati aku terluka lagi haha...insyaallah..



p/s kat bawah ni aku letak gambar bonus si cilik hanan syakira abd ghani atau adik aku pangei dia cik kiah, anak sulung abang aku merangkap cucu ke lima bapak aku. gambar ni waktu dia tiga tahun tula..huh



11 comments:

  1. cuba tgk renungan mata dia tu..mmmg cam samseng yg bila2 masa akan membuat sesuatu yg diluar batasan kepala otak kita utk berpikir..ahaha.caya la dik..lain kali wat lg tau..biar makcik hg ni pakai hp cikai sudah..xyah gatai beli mahai2..ahahah

    ReplyDelete
  2. syakira aka cik kiah ni memang suka buat benda di luar batasan minda kita pun hahaha..ceh dengki la tu PA!!ekekekeke

    ReplyDelete
  3. hahah sadis gila riwayat hempon ang yg pertama tu. nanti aku wat entry sal empon kesayangan aku plak yang sama sudah tamat riwayatnya hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

    ReplyDelete
  4. enpon2 aku suma bernaseb malang sbb dpat tuan yang tak pandai nak jaga harta menda..wah aku xsbar nk bc riwayat enpon kesygn hang lak.buleh tgk sapa lagi sadis kan ekekekeke

    ReplyDelete
  5. uit..gambar utk henpon terbaru pulak mana? mana? aku nak tngok yang terbaruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..

    ReplyDelete
  6. ok aku dh edit..letak gambr hp aku yg tengah pakai skrg ni :))

    ReplyDelete
  7. Waaaaaaaaa..santek. santek.
    Smart.
    Ngam la ngan ko kan..
    ;)

    ReplyDelete
  8. hehe tq had..tu la pasal.aku kan suka yg smart. rasanya ni smart habis dah la ni:)

    ReplyDelete
  9. nmpak sgt kan aku ni jenis yg loyal....aku start pakai hp ms form 5 and sampai skunk aku cuma penah ada 2 hp ja yg aku masih pakai smpai skunk...haha..pandai aku jg hpku...tp aku x pandai jaga spec aku...dh 3 kali wat...yg 1st patah,yg 2nd pn patah gak, yg 3rd hilang...rs2 ada ka org yg pakai spec cm aku???nk pakai lense....uhhhh..tidakk...aku takut nk cocok masuk mata...

    ReplyDelete
  10. hahaha hebat2..apa petua hp hg tahan tu??aku fail la bab2 jaga hp ni

    spek??huuu aku xpakai spek xleh nk tolong hahaha

    ReplyDelete
  11. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete