Friday, July 30, 2010

Frisbee, besday girl dan dia




pernah tgk orang main frisbee? masa kat kolej puncak perdana dulu petang2 akan ada satu group budak2 laki main benda ni betoi2 depan blok aku. hep hep ni bukan entry berbaur gatai dan gediks okeh. tapi aku ngn bdk2 umah aku pun apa lagi bertenggek la kat tingkap tengok depa main ;p . tu pun sbb bilik kami tingkat 4 okeh. cuba bilik kami tingkat bawah sekali jangan harap ler nk gigih bertempek tengok.

ala petang2 lepas habis kelas sambil makan goreng pisang tak menda nak buat. lepak ja tgk bdak2 laki bersukan. bersukan plak depan blok pempuan sbb gelanggang kat situ. biasa la main kat blok pempuan. kiri kanan atas bawah suma pempuan tengok baik punya, apa lgi tunjuk skill la. melompat sakan dengan pelbagai gaya. ala tak da la yg ensem pun kecuali sorang yang 'besday girl' arini admire :)

uih nama besday girl tu tak leh sebut kat sini kang tak pasal2 aku kena sembur ngn dia huahua. ala besday girl anggap la ni hadiah besday untuk hang. aku telah meng recall kan kenangan waktu muda2 dahulu khas sempena ari keputrian hg. tapi nama aku rahsiakanla dun wori okeh :)

mamat yang besday girl ni minat macam budak baek la. dlm ramai2 yang main tu dia sorang ja yang tak pernah pakai seluar pendek. tiap kali main mesti pakai seluar panjang. terpikat habis la konon. budak tu buleh tahan la. tak la ensem sgt tapi ada style la. nama budak ni pun kami tak tau. cuma tau nama pendek kat jersey dia main frisbee tu ja. nak tau apa nama dia??haha xleh2..mau meletop besday girl kang.

ada la sekali sekala teserempak ngn dia kat fakulti, time makan tak pun sama2 berbaris beli goreng pisang makcik kelantan tu. tau camner muka besday girl ni? kompom la tersengih2 cam kerang busuk padahal mamat tu tak perasan pun dia kuang2.. kwn2 serumah lain pun klu nampak mamat tu pun soh soh seh sebuk gtau kat besday girl ni..setuju benar dlm bab nak menyakat ni. bukan menyakat bagi restu hoho.

ada sekali tu kami suma masuk kelas minor. so klu kelas minor ni selalunya kami bercampur ngn bdk2 kelas lain. sekali kelas tu mamat frisbee ni pun masuk kelas yang sama gak. kiranya teka-teki selama ni terjawab la. tahu la si besday girl ni mamat tu nama apa, kos apa, umur berapa. wah tapi maintain gitu2 la. sengih sorang2 kan. cuma masa ni dah tau la mamat tu dh ada awek. cun lak tu.

masuk final sem kami dah kena halau duk luar. so tak ada dah la aktiviti bertenggek kat tingkap bilik. tpi kebetulan final sem ni kami masuk kelas elektif sama kelas lak ngn kawan baek mamat frisbee ni. dan terkebetulan jugak rapat ngn kawan mamat frisbee ni. mmg rezeki besday girl ni la kot. satu hari tu si besday girl ni terserempak dengan classmate merangkap kawan baek mamat frisbee dan si mamat frisbee tu ada sebelah dia. jeng jeng jeng :))

dan akhirnya sebelum graduate mamat frisbee tu senyum dan tegur si besday girl depan2. si besday girl tu agak2 jadik camner?? hahaha meroyan ler. gila bayang beb. senyum sampai ke telinga lepas balik ke rumah. ya la berapa lama sekondeng dari tingkap jer kan. tapi kisah admire dan meroyan besday girl kat mamat frisbee ni sampai situ ja la walaupun duduk sama bandar (saja bagi clue haha)..eh besday girl tak kan tak pernah serempak kot. besar sangat ka bandar ***** tu??hahaha

28 comments:

  1. ok..aku mewakili besday girl tu nak komen kat sini.pembetulan ek..dia xdok sama bandar ngan jejaka tu..lain bandar..cuma..dia tggl kat kg besday girl tersebut.hehe.n 1 lg..besday girl tu dah teringat..mamat tersebut penah bersembg ngan beliau ketika kenduri kawin umah sahabat beliau sbb kbltn umah sahabat beliau tu..1 tmn ngan besday girl ni..wah..siap bergurau senda.ok..besday girl tu kata..dia terharu sbb cik sticky mengimbau kenangan beliau..hahaa...

    ReplyDelete
  2. miss lolliyana:
    aku wonder kenapa hang tau byk pasal besday girl tu??siap wakilkan dia nih..sejak bila besday girl tu malu nak bca blog aku nih??muhahaha

    ReplyDelete
  3. besday girl tu ada iras2 dia la pizah..aku kenai sngt ngan besday girl dlm cite hg ni...aku dpt byngkan muka besday girl tu dok sengeh cam kerang busuk...haha!

    ReplyDelete
  4. stickynote:
    haha...dia kwn baik aku la pizah.blh dikatakan cam kembar siam la..apa dia wat aku tau..dia bkn malu..cuma dia segan nak komen..so aku wakilkn la..selaku kembar siam beliau..ahaha

    sukasukee:
    awak kenal dia ek??haha..jgn heboh2 tau..nnt dia malu..ehehe!!

    ReplyDelete
  5. aku baca entry ni dari awai2 lagi aku dah dapt detect sapa besdei girl tuh. yg pasti bukan cik lolliyana la kan muahahahhaaaaaa ;p

    ehem2 cik lolliyana tlg kirim selamat arijadi kat besdei girl leh? ckp kt dia udalolli wish 'hepi belated besdei n mmmmmmmmmmmmmmmuaaaah'

    ReplyDelete
  6. meh aku sebut nama penuh budak besday girl tu..
    mau takkkkkkk?
    kohkohkoh..


    dan, kalau nak aku sebut nama budak yang besday girl admire tu pun buleyh!
    nak? nak?
    ;)

    ReplyDelete
  7. c setan:
    uish..mesti la bkn mis lolliyana..i xwat keje2 admire org ni..huish..abis imej cool i tercemar nnt..wak2..oowh yer..besday girl ckp thanks..walaupun ko lmbt wish.n dia muaaaaaaaaahhh balik kat ko..ahaks!

    epal:
    eeiii...besday girl kata..ko jgn GATAL nak announce nama mereke..nnt leh mencetuskn kontrobersi..masing2 dah berpunya ni..kui2..

    ReplyDelete
  8. SukaSukee:
    ada iras2 eh??aku xperasan lak..tapi bab senyum ala kerang busuk tu mmg xleh dinafikan la hahaha

    miss lolliyana:
    oh malu eh..xpa kim slm dia..lama aku xcontact ngn dia..nak gak aku tau kisah selanjut dia ngn mamat frisbee tu ngeh2


    ~fakta dan auta c setan~:
    haha hang memang cekap bab2 investigate ni mcm det. konon la huahua..

    epalejau:
    haha klu ko nk kena sembur ngn besday girl tu ko cakap la..aku pun teringin benar nk cakap apa nama mamat frisbee tu :))

    ReplyDelete
  9. apa ending citer nie..nak tau gak..takan abes cam 2 jer...

    tp mmg besh klu kiter ader scret admire..trasa dunia nie bulat sbulatnya...;)

    ReplyDelete
  10. fazRul:
    ala takat itu ja kisahnya.lepas bersem2 jenguk dr tepi tingkap, pandang dari jauh, feeling sorang2 kan akhirnya detik2 terakhir sebelum habis belajar si besday girl tu dpat gak senyuman iklas dan betegur sapa ngn mamat tu..kira bonus la sebelum habis belajar :)) dan skrg besday girl tu pun dh ada someone. mamat frisbee tu pun rasanya maintain ngn awek dia kot..

    ReplyDelete
  11. muhahah..xsangka ada org nak tau ending cite ni..leh wat novel ni pizah..

    ReplyDelete
  12. hahahahahaa...end of da story, masing2 membawa haluan masing2...besday girl balik ke negeri asal dia dilahirkan...emmm,kalau x silap,besday girl da jumpe some 1 else...tngk la kwn2..betapa rapuh cinta besday girl terhadap frisbee boy tu...heeee........Sekian~~~

    ReplyDelete
  13. miss lolliyana:
    aku rs aku buleh buat takat entry ni ja. klu novel tu aku serah kat hg sbb hg kan besfren besday girl.luar dlm hati perasaan suma hg tau suma kan :))

    sukasukee:
    entahnya..sekodeng bersem2..meroyan buleh tahan gigih last2 carik orang lain gak ..mmg terserlah giler kerapuhannya itu..dila aku dh CSI ler..bdk frisbee tu satu bandar ngn besday girl. apa guna fb klu xCSI huahua

    ReplyDelete
  14. huaaa!!sejak bile hg jdi agen perisik ni...hehe!!!owhh..depa 1 kmpg la ni...emm...ada potensi ka nak berjumpa kembali...huahuahua!!

    ReplyDelete
  15. SukaSukee:
    hahaha sejak tergerak hati nk menulis perihal besday girl ni :P..

    ReplyDelete
  16. hish..korg ni..xbaik tau kutuk si besday girl tu..nak wat cmne klu dah xde jodoh..terpaksa la dia cari yg lain..ehehe

    ReplyDelete
  17. cam tak besh jer endin cam 2..asl tak buat cam citer korea..huk3

    uitt..asyik citer kisah cinta org jer..org yg tulis 2 takde kisah cinta dy ker..nak gak tau...;)


    p/s: susah woo nk tngu cinta dr langit.. (^_^)v

    ReplyDelete
  18. fazrul:
    cite cinta realiti jarang ada besh..huhuh..

    ReplyDelete
  19. fazrul:
    haha nk buat camner..mamat tu dh berpunya..besday girl pun pasrah then terjumpa org lain...

    kisah stickynote??ada ker??huahua

    miss lolliyana:
    cita hg yg baru ni ok ja pun...siap kwn2 bg restu lagi tuh :)

    ReplyDelete
  20. kisah sNote...ader jer..tp cape nk jadi hero dy..;)

    ehemm22..aku nie taf ag macho..
    pnambahan info ckit..aku nie comey tau..hahaha

    ReplyDelete
  21. ada org tu cam dah promote nak jd hero hg je pizah..ahaha.klu on..aku leh tlg watkn kisah hg ni..

    ReplyDelete
  22. fazrul:
    haha statement lawak ka itu ?? ada comel cam hero korea x kihkih..

    miss lolliyana:
    nak tolong buatkan??
    xpa klu dh ada hero aku sendrik buat haha

    ReplyDelete
  23. mlOly:

    tp kena ader 2 heroin yer..baru citer 2 ader konflik ckit..pastu nak ader adegan nyayi, nari & golek2..tu wajib tau..hahaha

    psl pymnt mber2 foc lar...;)

    ReplyDelete
  24. sNote:

    hero korea??? tak dapek lar..hero togo n trindad..okey aper..hitam itu shuweet..;)

    ReplyDelete
  25. fazrul:
    bru gaya nk setuju..punah la harapan nk hero cam korean drama kuang2..

    ReplyDelete
  26. alaa..ader aper ngn paras rupa haa..bek ko pilih yg kaya..ag bgs..untg2 ader gak private jet..senang ckit nk g travel Or honeydew..hohoho

    ReplyDelete
  27. hehe, takut lak aku kena cepuk leh besfren beday gurl tu pijah..lupakan ajela nama budak yang dia admire tu. :) tapi macam...budak tu besfren kan dengan cinta sesaat aku dolu-dolu kan? ngahahahahaaa..

    fazRul:
    ni sengal ape lak ni nak jadi hero citer industan? tapi ai suke akshay kumar tau! kalau u ade muka2 macam akshay nanti ai akan tolong rekomen u kat besfren i si cik stickynote ni. :)

    ReplyDelete
  28. fazrul:
    kompom ler..apa ada pda rupa..baek tgk keta apa dia pakai dan berapa byk $$$ dlm akaunnya :P

    epalejau:
    kihkih nak gak menempek kisah sesaat ko tu..sengal giler mamat tuh..tp sampai arini dia xtau kot aku yg ym ngn dia psal anime muhahahaha

    ReplyDelete