Tuesday, August 24, 2010

johan pegang beg plastik paling banyak

lama tak buka cerita pasal geng makan. sempena bulan posa ni geng makan tetap aktif dengan aktiviti makan-makan. bezanya cuma kami tak melantak ramai-ramai tapi kami tawaf bazar ramdhan yang luas kat taman ria tu dari gerai paling mula sampai la ke gerai hujung sekali.

habis suma gerai kami singgah dari gerai kueh-mueh, nasik lemak kukus ayam berempah, ayaq jagung, yong tau fu, roti john, laksa, bihun sup, nasik kerabu, ayam percik, ikan bakar, kerabu kaki ayam pun belasah singgah.

senang cerita suma gerai yang ada kat bazar tu kami singgah la. jamu mata. suma nampak sedap. hasilnya mari kita lihat siapa johan paling banyak pegang beg plastik muhahaha




ahli-ahli geng makan bergerak pulang setelah jamu mata dan borong sakan




bergambar kenangan bersama juadah masing-masing..kelihatan persaingan sengit antra zaidi dan fairuz dalam merebut title johan muhaha




aksi hijah dan yus yang cuba bersaing dengan zaidi..manakala aku kompom2 kalah dengan sekadar karipap dan kueh keria seringgit serba satu




zul yang muncul setelah tiba-tiba hilang . tu la borong tak hengat sbb nak menang punya pasal kan. naseb baek hang tak kena tinggal kehkeh

so sapa johan pegang beg plastik paling banyak??hahaha aku bagi zaidi la kot jadik johan..hambek hg zaidi..tahun lepas chemad pemenang tahun ni bagi hg la plak. tahniah2!! :))

10 comments:

  1. ang ni pizah dekut ngat aih...takat karipap ngn keria apa kelasss?? hahahaha beli r byk ckit, gamak terlebeh antaq mai kt aku....hehe

    ReplyDelete
  2. miaainis:
    bukan kedekut la syg oiii..mak aku masak byk kompom tak habis..nk antr kat hg??bukan hg tiap2 petang menempak kt pekan bazar guaq tu ka kahkah

    ReplyDelete
  3. aaa..mcm same je..acik aritu teman member gi bazar bawak duit rm10..balik rumah pun bawak rm10 gak..wakakaka..xdak idea nak beli ape :)

    ReplyDelete
  4. aku mengharap ang yang menang mcm aji bakhil mintak cekgu kesyangn dia menang.. mintak2 la cekgu murni dapat no 1..mintak2 cekgu murni dapat no1 muahahhahaaaa

    ReplyDelete
  5. mak aih kental betul nafsu pergi bazar beli kuih rm1 serba satu je.. fuh fuh.. mintak tips mintak tips.. hehe

    ReplyDelete
  6. miss labi:
    beli byk2 pun tak habis makan tambah2 duk ngn mak ayah.mak masak byk sangat dah hehe

    uda:
    ceh bab nk suh perabih duet suka sangat..haha aku rs klu aku xduk ngn parent, kompom aku juara ekekkeke

    nadia.yusof:
    tips??duduk ngn parent dan dapat lak mak yg suka masakkkkk kuang2...

    ReplyDelete
  7. haiyaaaaaaaaaaaaaaaaa! aku manusia paling pantang pegi pasar malam, apatah lagi pegi ke bazar ramadhan time perut tengah lapo. abis sepuloh hinggit pun ko toksah heran!!

    ReplyDelete
  8. epalejau:
    hahaha aku pun ada hari yang aku jadik giler nak membeli..klu takda rasa nk mkn apa2 tu jadik kueh keria dan karipap serba seringgit tu hihihi

    ReplyDelete
  9. mmglar hang kalah..tgk lar badan hang 2..spapan jer..hehe

    aku rasa epal ag berisi kot dari hang...

    psstt..jgn kasi epal baca komen nie..hahaha

    ReplyDelete
  10. fazrrul:
    marah epal klu dia bc nih..jgn terpedaya ngn gambr wahai bulat kerana fakta aku lagi berisi dari epal itu..sampai tahap epal pernah dengki aku punya berat standard top model hahahha

    ReplyDelete