Monday, September 20, 2010

beraya dengan kekasih lama

raya dh lepas tapi still dlm bln syawal kan. so aku nk story kenangan raya yang paling best tahun ni yg jatuh pada hari raya keempat. yehaaaaaaa setelah bertahun tak berjumpa dengan kekasih lama ops terkantoi di situ hahaha akhirnya kami bertaut kembali.

kekasih lama tu merujuk kepada kwn2 merapu tahap teruk msa kat merbok dulu. lain kos kan so bila buat dgree suma kena campak lain2 kampus. harap la nk jumpa. takat conference mlm2 dlm skype ja pun. jadik pada pagi raya ke4 aritu dengan satu panggilan tepon oleh cik jieha yang berbunyik "aku tak pakai lagi baju raya aku tahun ni. jom p beraya umah tahir dan cheda. minyak aku tuang so bwk aku pusing satu kedah!!"




kekasih lama aka geng merapu teruk..tahir, cheda n jieha


destinasi pertama tentu la menjemput mak datin kita iaitu datin seri jieha yang anggun bergaya dengan spek mata itam mengalahkan drebar di rumahnya yang terletak di small factory village atau bila di translatekan berbunyik kg kilang kecik :P

then memecut ke kuala kedah dengan mini cooper aku untuk bertemu dengan tahirrrrr. sesungguhnya aku merindui lawak2 kancing gigi tahir ni. tahir tu nama manja untuk tahirah ya kuikui. giler hebat jumpa umah dia walau terpaksa turun naek jambtan kuala kedah tu dek salah fhm arahan. lepas belasah mee goreng ngn ribena sedap kat umh tahir kami gerak plak ke rumah tokei kueh raya cheda.

memandangkan dia tokei kueh rya so jangan heran la kenapa kueh raya bersepah-sepah. mcm2 bentuk, warna dan rasa. tapi yang nyata sedap okeh. lepas melantak kueh cukup2, kami mulakan misi mencari laksa yang sedap. maklumla bwk orang melake. die teringier nek maken lakse hahaha. so atas bimbingan dan nasihat pakar dr tahir yang mencdgkan laksa kuala perlis kami pun mulakan misi ke sana. sambil cari laksa buleh la cik jieha ni bertemu buah hati dia ;')

pusing punya pusing sebab kedai laksa yang sedap kat kuala perlis tu tutup kami pun belasah ja la makan laksa kat kedai tepi-tepi pantai tuh. best memang la best sebab tepi laut. giler berangin la. cuma yang tak best laksa nya biasa ja. klu buat kat rumah sedap lagi kot. dah la mahal satu hal. biasa la tempat2 camtu memang cekik darah.




klu nk ikut ni laksa biasa ja pun..tp buleh la nk layan


even laksa tak sedap sangat mcm yang diinginkan tapi buleh la. seronok jumpa kengkawan yang best sangat tu. bukan selalu buleh melepak ambik gambr tepi laut camni pun. apapun terima kaseh pada jieha sbb bagi idea drastik nk berjlan sampai ke kuala perlis, belanja mkn laksa dan tuang minyak..errr ry haji nanti buat la lagi haha :))




dari sini dah buleh nampak langkawi kat sebelah sana. cantek :)

17 comments:

  1. kuala perlis ni yg ada hotel tune tu jugak eh? rasa mcm pernah pergi.. n pernah cuba laksa tu.. betul2.. biasa je.. laksa kat penang lg best.. hehehe

    ReplyDelete
  2. klu dah blh sampai kuala perlis tu..lain kali jln menghala ke arah ipoh lak..jmpa aku terus..sini pun ada laksa best per..ahahaha

    ReplyDelete
  3. nadia.yusof:
    ada laksa yang sedap tp kedai kak su tu tutup..yg buka tu kedai2 biasa yang laksanya biasa.lebih suka laksa kedah n perlis dari laksa penang hehe..

    miss lolliyana:
    ala klu ipoh xmo la cari laksa..ajak mkn benda lain yang xdak kat sini ler hehe

    ReplyDelete
  4. jieha tu mmg la sanggup tuang minyak bagai..nk g perlis..ada udang sebalik mee..hehe..jgn mara jieha..nnt raya haji mai kg aku plak..bwk doet raya byk utk baby aku..hehe

    ReplyDelete
  5. hamboi2 depa gamak p kola perlis x singgah umah aku no....

    ReplyDelete
  6. amboi3...hehe..kebetulan jumpa udang di sebalik mee..ngeheee..kali nie aku nak p time bukan raya.nak jugak mkn laksa kola perlis.nani:nt insyAllah kami p kalo budget cukup.hua3..

    ReplyDelete
  7. nani:
    hahaha bukan kata mee , bihun keow teow suma ada udang dh aih..

    sak:
    lain kali plak..xdan dah aritu nk pusing suma hehe

    jieha:
    hahaha sudah jelas lagi terang motif udang dan mee hg tu..

    ReplyDelete
  8. lgpon xdak la keciwa sgt xdpt mkn laksa kola..sekurang2nya mee n udang pengubat duka lara aku.tettt!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. laksa 2020 kat stesen bas sp tu [apa nama stesen bas tu pizz??] lagi sedap kot. aku kalo p kedah nk soh ang bawak p makan kt sana buleh?

    ReplyDelete
  10. udalolli:
    aku tgh byg kat mana lokasi laksa 2020 yg maksudkan ni..haha xdak hal mai ja kita ronda2 cari laksa terbaek..laksa depan billion pun sedap muhahaha

    ReplyDelete
  11. jieha:
    tau sangat dah hang tu..pdan la xsedap pun muka ceria ngeh3

    ReplyDelete
  12. hehehe..aku nak try la laksa billion lak nt..laksa 2020 sedap ka udalolli.

    ReplyDelete
  13. aaaaaaaaaaa..tunggu aku datang. aku nak layanan macam tu. hahahahahahaha..lagi jauh aku angkut ko. muahahahaha..

    ReplyDelete
  14. jieha:
    laksa 2020 tu serius aku xtau kat na..laksa billion tu laksa penang sedap gak.tp better try bhun sup dia lagi sedapppppp haha

    epalejau:
    hahaha bkn ko cakap nk pusing sp ja ker???

    ReplyDelete
  15. sape kata?
    ko kena mai penang jugak.
    jangan buat-buat lupa.

    ReplyDelete
  16. aaaaaaaaa penang jammmmmm takotttttt huuuuu

    ReplyDelete
  17. kuang3......walopun dh trlmbat..tp nk komen gak.....nk mkn laksa kuala perlis!!!!!!!rindu nih......

    ReplyDelete