Wednesday, December 1, 2010

terlupa dowh!!

ari ini 1hb disember ooo!!camna aku tak ingat ari penting untuk diri sendirik ni??hari genap 2 tahun kekebalan aku sebagai librarian dekat kolej terkenal dengan slogan "everyone can eat ops silap study"!!!naseb baek hijjah tolong peringat. tima kasesh hijjah sbb ingat tarikh penting untuk aku ni.




dlm meroyan2 pun 2 thn tahan

pergh tepuk tangan sket kat aku sbb kebal bertahan 2 tahun tuh. hebat giler aku rasa. aku pun kagum dengan diri sendirik ni. bukan apa sejak ari kedua aku masuk kerja aku dh rasa mcm nk berenti. lepas tu setahun pertama aku kerja, perkataan aku nk berenti tu sentiasa menitir di bibir. sampai bernanah la telinga kawan2 dgr aku duk ulang aku nk berenti, aku nak berenti. tapi tak berenti2 gak sampai la arini.

aku rasa lepas aku kamceng ngn ahli geng makan, baru la perktaan nk berenti tu beransur-ansur bekurangan tak di sebut sampai la arini genap 2 tahun. teruja lak aku dgn kekebalan diri sendirik nih kohkoh. panjang jodoh aku dgn kolej bertaraf 'antrabangsa' ni rupanya. tapi aku tunggu gak sampai bila jodoh aku nk panjang ni??



geng makan:
charger yang caj aku untuk jadik kebal..err tp tinggal aku, hijjah n kak siti ja pun


2 tahun kerja kat sini aku rasa aku tak la mengaplikasikan sgt apa yg aku belajar tunggang langgang 5 thn kat uitm nuu. bz??uih mmg miracle la klu aku bz hahaha. kerja kat sini rilek giler. ada masa2 ja aku bz. tu pun leh kira aku berapa kali sangat aku bz. ari2 lain mcm aku tulis kat stickynote kt header atas tu ler ngeh3.

kat sini gak otak aku tak dicabar sangat untuk perpikir. skill pun tak diasahkan sangat. cuma satu ja yg aku giler hebat selepas 2 tahun kerja kat sini. skill naik hangen dan menjadik garang. setakat marah2 tu tak dak hal la. giler expert dah. maklum la deal dengan students yang amat 'bijak dan pandai' jadik kesabaran tu tercabar untuk menangkis soalan yang ala2 standard 'Harvard'.

so lepas dua tahun aku tak tau sampai bila aku akan berjodoh dengan kolej aku ni. tak tahu esok atau lusa aku still kat sini or tidak. tak tahu sampai bila aku sanggup jadik kebal. nampak mcm tak dak hal sangat untuk jadik kebal nih hahaha tapi masalah emosi dalaman kena amek kira gak. bak kata kata kris dayanti aku wanita biasa dan bak kata anang separuh jiwa ku pergi kahkah..gedikssssssssss!!

7 comments:

  1. wah.... tahniah2!!!!

    mungkinkah stickynote akan menyambut ulangtahun yang ke 4, 6 dan seterusnya? hehe.

    kekebalan itu penting.. lau x dah lama gugur di medan perjuangan.

    1st of dec pun genap 2 tahun nad kerja dlm bidang ni jugak.. tp lum smpat buat entry.. hehe.

    ReplyDelete
  2. tahniah pizah..sama la kita dua..cuma aku 2 tahun n satu bulan..kih3..kita kan geng meroyan.

    ReplyDelete
  3. nad:
    oh moga mulut nad tidak masin untuk sambut ulang ke 4 dan 5..tak sanggup dh aih..ni bt2 kebal ja ni kahkah...

    ya ka??tahniah untuk nad juger yer. ok tgu entry nad plak pasni :))

    jieha:
    tahniah untuk hg jugak..meroyan hg best sbb gaji mantop huahua

    ReplyDelete
  4. huhu, kebal yer untuk 2tahun. eh kalau untuk 2tahun boleh kebal, for sure boleh bertahan untuk 2tahun seterusnye. muehehhe ^___^

    ReplyDelete
  5. ctzainal:
    nk kebal lagi 2 tahun tu buleh ja..tp ish busan aih nak gak tukar environment tgk dunia lain ler plak hihi

    ReplyDelete
  6. takpe. takpe. aku doakan tahun depan ko tak menyambut da ulangtahun ke 3 kat lebri kolej bertaraf antarabangsa tu yeeeee..:)

    kan, sian telinga aku bernanah. takpe. demi kawan aku yang pun bernanah telinga dengar aku merayan pasal boifren. ahahahaahahah!

    ReplyDelete
  7. epalejau:
    ok tima kasehhhhh...amin kan cepat hahaha..

    dh nama pon kwn biar sama2 bernanah la baru sama2 buruk kahkah

    ReplyDelete