Saturday, January 15, 2011

melagho dan merapu

nak tau menda lagi yang aku ngn kawan2 aku suka buat masa belajar dulu??klu setakat malam weekend pilih bilik sapa2 buat port tgk cita korea sampai subuh tu dah biasa dah aku cerita. ada lagi sebenarnya menda lain yang kami suka giler buat time tu.

nk tau menda??main game simple2. nama ja game simple tapi suma ketagih cam apa lagi. nk p mkn pun buleh terstuck depan pc dulu. klu yang tak kenal kami mesti ingat kami ni belajar ka tak??asyik buat benda lagho ja kan??ahaha. ala sebabnya aku lagi suka nk imbas kenangan masa buat benda lagho dari imbas kenangan time tensen buat research kot :P




mula-mula sekali game lawan ngn ayam-ayam ni. chicken invader namanya. menentang ayam-ayam jahat yang nak menguasi angkasa lepas. sepanjang perjalanan menuju matahari tu kita kena berperang dengan pasukan ayam-ayam yang macam2 jenis. klu langgar ayam dan telur2 yang dilepaskan ayam tu kira kalah. bunyik mcm senang tapi buleh tahan ssh gak nk lawan ayam ni pun.. ada lagi asteroid bagai. klu naseb baek dapat tambah power so kekuatan peluru tu kuat la sikit. tak pun dapat extra life. bunyik cam hampes ja kan tp tu la game yang buat kami suma gigih hadap pc semata2 nk sampai ke matahari. tp rasanya tak dak sapa yang berjaya sampai kot. ya kami sangat suka merapu time belajar haha.



ni namanya snail mail kot. tapi kami komersial kan dengan bagi nama lain yakni siput rempit. motif game ni lawan monster dlm menuju ke stage tertinggi. entah aku tak main sangat game ni so aku tak berapa faham sangat. tapi yang aku tau habis suma housemate aku ketagih game ni. buleh tahan ssh gak game ni rasanya sbb klu tak ssh nk sampai ke final stage tu tak dak la aku tengok budak2 rumah aku hadap game ni hari-hari. yang dasat pasal siput rempit ni klu dia silap lompat ke landasan seterusnya si siput tu akan jatuh melayang ke bawah. yang sengal bila si siput tu melayang jatuh dari landasan sepatutnya, sound effect sakit jantung si pemain tu lagi dasat dari sound effect si sipot. ya ya jer ja




yang ni dinner dash. siang malam aku tgk bdk2 umah aku hadap benda ni. selagi tak lepas level selagi tu gigih main. cuma dinner dash ni real sket sbb tak melawan dgn ayam or merempit guna siput. kerja nya layan ja customer yang datang nk makan. klu untung leh upgrade cafe. klu service lambat habis la mengamuk pakcik2 botak tu sentap terus tak mo makan. buruk bebenor pakcik tu marah. customer dinner dash ni pakcik2 yg suka bc buku, couple, ibu-ibu dgn anak. ada lagi kot cuma aku dh tak ingt sbb aku tak main sangat. klu busan giler baru la aku main.

so conclusionnya aku dan kawan2 aku amat suka merapu dari dulu sampai sekarang. cuma sekarang merapu tak selalu sbb masing2 dh kerja dan ada yg dlm proses nk kawen pun. antra dlm senarai tu termasuk la cikgu mahfuzah dan cik lolliyana. depa ni antra otai yang sangat suka hadap game2 diatas. ada lagi game2 lain tp mls la nk taip hehe. tp paling otai mesti la ainun. dia tu segala game dia gigih dan bersungguh2 berjuang. tak tau la sekarang dengan life dia yg bz tu dia still gigih berjuang ke tak.

p/s: bahana tdo petang sampai kul 6 tadi plus cuti 3 ari so agak2 kul berapa aku nk tdo malam ni

9 comments:

  1. uih..dah jmpa ke game2 tu??nak!..nak!..hehe.skrg ni aku dah jarang layan game2 ni..aku layan chuzzle jer.game bulu2 tu.

    p/s:hoi2..memandai kata aku nak kawin..tipu2..

    ReplyDelete
  2. miss lolliyana:
    tya pooh dia dh hbs donload ka belum..dia paling gigih duk mendowload nu ha..

    p.s:ek eleh siap tulis dlm entry sendrik malu2 lak nak ngaku kat sini kahkah

    ReplyDelete
  3. owh setakat pg td..dia kata lum abis donlod lg..ok..aku layan chuzzle dulu la..keh2

    p/s:adeh..kantoi la plak..aahhhaa

    ReplyDelete
  4. miss lolliyana:
    chuzzle jugak lekat kat hati yer hg tu hehe

    p/s:terlajak perahu buleh diundur telajak tulis alamat kantoi ler kahkah

    ReplyDelete
  5. noly..chuzzle, aku ingat lagi game tu. yang bila kita nak quit tu, dia siap buat muka sedih gila :D

    banyak2 game ko bagi ni fizz, takde langsung jenis game aku..kah2..

    ReplyDelete
  6. epalejau:
    eh ko suka main game apa eh dulu??ha aku tau games minesweeper hahaha..dek sbb main game tu la ko berjaya lulus IQ test kpli dan kini meroyan jadik cikgu kihkih...tp janji tak makan gaji buta had :))

    ReplyDelete
  7. hahahahaha, ko ingat jugak games aku kannnn? ada kena mengena ke game tu dengan KPLI...ko pun sama gak ngan pooh. hahahaha...

    oh, sangat tak makan gaji buta. tapi aku penat la, fizz ):

    ReplyDelete
  8. epalejau:
    mau tak ingt xdak orang suka nk main game ko tau selain ko haha..penat??ko penat bekerja aku penat duk saja ehee

    ReplyDelete