Saturday, July 16, 2011

bukan niat tp keadaan memaksa

mula-mula aku nk mintak maap kat dua orang sbb aku degil dan tak dengar nasehat depa. orang pertama jiha. jiha pernah cakap kt aku. jangan makan banyak sangat.nanti gemok susah nk turun. kedua miss lolliyana. dia cakap makan itu ingat dunia. dah la hang tu suka duduk hadap internet. buleh jadik obesity tau tak.

tapi bukan aku niat nak makan banyak. tp dah kat opis tu buleh cakap ari2 ada ja yg bwk makanan buat kenduri. tu lom klu ada training apa-apa. mmg heaven la makan aritu :D..

cam jumaat lepas. pagi-pagi menu dah ala2 kenduri.. nasik putih. gulai daging rebung. gulai ikan masin dengan nenas. ikan goreng. sambal telur. daging masak hitam. paling tak tahan sambal belacan dengan ulam. mmg kampung style habis. tak kan tak makan kot =))



masuk tengah hari lak tanpa disangka rezeki lagi. ada plak yang bawak dadih, kueh cara berlauk dengan cucur jagung. tu lom kira cucur pisang, cucur cempedak yg beli kt gerai seberang jalan depan opis tu. dh tu ada lagi buah jambu cicah garam belacan ;P


dah elok petang sket bersambung plak dengan laksa..klu tak makan kang kecik hati plak orang yang bawak tu. jadik afdal la makan kan hehe





so buat jiha ngn miss lolliyana tu, mintak harap faham. keadaan memaksa untuk makan lebih sket. bukan niat pon nk mkn banyak ni..ya la ya la aku senanam la pasni :'))


p/s: addicted teruk..xsabar tgu next episode kamis depan..

2 comments:

  1. yelah tue...mcm aku pecaya sgt ckp hg.lepas bersenam p mkn kat McD..tadak hasil..hahaha..

    ReplyDelete
  2. jieha:
    haha dh lama oo xmakan fast food..p keja pon bwk bekai dari umh ;D..tp senaman tu idak la buat pon ekkekee

    ReplyDelete