Monday, August 8, 2011

campak-campak ramadhan episode dua

ewah campak-campak ramadhan aku ada 2nd episode tuh kuikui. kali ni menda lak la aku campaknya..

ok petang tadi balik kerja aku buka peti ais. aku nampak satu tupperware agar2 sirap semalam yang tak habis makan. then aku nampak cocktail yang aku gediks buat semalam pon tak habis jugak.

so aku dapat idea camna nk habiskan dua2 tu tanpa membazir ngeh3..aku akan campakkan kedua2nya untuk menjadik satu hidangan pencuci mulut yang aku beri nama agar-agar sirap campur oren tropika sunquick bersama buah-buahan cocktail dalam tin :D..

bahan-bahannya mudah ja. agar-agar sirap yang dileburkan kembali. tak beragak cam lebur emas ja bunyik. ok di cairkan kembali..tapi kali ni aku tambah perisa oren sunquick perisa tropika sket. then aku tapis amek buah2 cocktail yg tak habis tu.





bila dah masak elok agar-agar siren, sirap campur oren wakaka, tuang ja la ke dalam bekas yang mmg tersedia buah-buahan tadi. dan hasilnya jadik la agar-agar sirap campur oren tropika sunquick bersama buah-buahan cocktail dalam tin mcm kt bawah ni..tah apa2 ja nama pon ..layan ja la aku tgh xdak idea nk update neh :P





rasa apa??buleh la..sedap la jugak :D


p.s: jgn risau blog aku xkan jadik blog masak memasak secara serius atau professional ya ekeke

10 comments:

  1. mabelessssssssssss..aih..sejak 2 menjak ni..dah menjadi2 kerajinan hg masuk dapur...dah ada tanda2 kot....hahaa

    ReplyDelete
  2. miss lolliyana:
    tanda jadik anak solehah kah??amin.. sifat terpuji membantu ibu didapur especially di bulan puasa muhahaaha

    ReplyDelete
  3. kreatif seyh.. ehem, rajin masak2.
    ada apa2 kah> ekekeekek...

    ReplyDelete
  4. nad:
    rajin tu idak ler..kebetulan membantu ibu di dapur..tidak apa2 ya ekekee

    ReplyDelete
  5. yun..rupa je sedap..rasa lum tau lg..hahaha

    ReplyDelete
  6. ms lolliyana:
    klu xsedap xlayak masuk blog beb!muhahaha

    ReplyDelete
  7. alaa, aku ingat aku salah masuk blog tadi...hahahahaha...

    ReplyDelete
  8. epalejau:
    muhahaha ya ko masih di blog yg benar :D

    ReplyDelete