Friday, October 21, 2011

kasut cinderella

ada sesapa yang kasut dia kurang dari 3 pasang tak???ke penoh satu almari mcm gambar kat bawah ni??or ada lebih dari tu??haha





serius aku cakap aku tak banyak kasut. aku manusia paling malas nak beli kasut. aku pakai mana ada ja. dan kasut paling aku selesa pakai adalah seliparrrrrrr hahaha. so kekerapan aku membeli selipar yang harga 5 ke 9 ringgit tu lagi kerap dan selalu berbanding kasut-kasut yang mmg kasut la kan.




tapi aku beli yg cap ayam ja. xdak maknanya yg berbrand2 bagai. standard bawah 10 henget ja pon =))


haip haip jgn duk pikiaq or kata aku sorang yang kede or berjimat cermat ok. tidak membeli kasut dgn kadar selalu dan kerap serta normal seperti gadis2 yang lain tidak membuktikan aku sorang yang behemah dlm berbelanja. dan setiap benda yang berlaku itu mesti la disusuli dengan sebab-sebab yang tertentu. tertiba kuar ayat kamus dewan bahasa ni awat??ekekeke

so klu bukan sbb nk bejimat or kedekut jadik apa masalah aku dan kasut??haha dan sebenarnya ni la dia alasannya. kerana kaki aku hanya layak disarungkan dengan kasut cinderella. yer kasut cinderella macam ni ;')







kahkah rasa loya dan nak muntah hijau kan???giler kot aku nak pakai kasut tinggi camtu. bukan jenis aku ler haha. sebenarnya aku ni kaki size 4. size cinderella bak kata hijjah. ssh nk cari kasut. klu pergi beli kasut tu semua kasut yang aku suka tak dak size. sbb tu deria rasa aku nk beli kasut dan buat muzium kasut kat rumah tu tak dak.




anggap la ni gambar tapak kaki size 4 kehkeh


mmg aku beli kasut klu dah tak dak kasut sangat dah nk pakai. contoh mcm nk pergi keduri chemad aritu. baru sedar kasut aku tu klu jln laju2 sikit mmg putus la. baru la aku pergi beli lain. tu pon mcm biasa la. tak dak size. last2 tepaksa aku pakai amek ja mana yg ada size 4 even aku tak rasa kasut tu cantek pon. janji ada..

sama la kes nak p melaka esok ni. haha baru sedar aku tak dak kasut yang sesuai. baru la tegedik-gedik cari kasut. dan bayangkan semua kasut yang aku rasa aku berkenan satu pon tak dak size. sampai aku naek malu ngn adik yg keja kedai kasut tu. penat dia cek satu-satu kasut aku bekenan tu tapi kemudian dia keja ulang ayat yang sama ja. size 4 habis la kak tak pon size 4 tak dakla kak, paling kecik pon size 5 =__='

dan aku kompom lepas ampa baca ni mesti ampa akan suggest kat aku p beli kasut jenih ni kan???




kasut budak-budak!!!hampes!!



p.s:
hadoi la dh kul 3 ni aku tak ngantuk2 lagi..


7 comments:

  1. keciknya kaki ko kan..nina anak buah aku pun saiz 7. hahah..

    aku tgk selipar jepun flipper kat atas tu, teringat aku selipar aku hilang time gotong royong kat masjid aritu. waa..beli kat kl tu..hgagagga..

    ReplyDelete
  2. acik ada 1 sandal je dari tahun lepas..muahaha..baru ni ada beli sandal baru buat raya rm19 tapi pakai seminggu dah rosak. last sekali pakai je sandal yg dah setahun lebih tu..kekeke
    dan ada pakai selipar pink godang rm5 beli mydin utk riadah/jalan2..kakaka

    ReplyDelete
  3. atieabid:
    mak aih besarnya kaki si nina tu hehe...hilang time buat keja amal???xpa pahala double punya lah =))

    miss labi:
    hahaha sama la kita..pakai betahun2 punya..mmg selipar wajib pakai tiap kali kuar :D

    ReplyDelete
  4. eh..mmg kaki ko xleh membesar ek..dr dulu saiz 4 nyer..kekkee

    ReplyDelete
  5. miss lolliyana:
    cessssssssss!!bugdet aku minum susu enfagrow??hahahaa

    ReplyDelete
  6. teringat aku ko beli kasut kemain lagi cerewet ya ampunnnnnnnnnnnn masa kat Plaza Shah Alam ke kat mana ntah, masa dengan taufeeq tuh..

    dan ehem, santek ape kasut kat bawah sekali tu??! kui3...sesuwaiiiii :))

    aku suka pakai sipar je buleh? haha. ko imagine tak kat sekolah pun aku pakai selipar, kecuali bila masuk kelas je aku pakai sandal. sandal okay, bukan kasut. sebab sandal aku lebih kurang je rupa dia dengan selipar..kahkah..

    ReplyDelete
  7. epalejau:
    hahaha cerewet sbb tau dh kasut tu akan pakai lama gara2 ssh nk jumpa yg ada size..eh masa tu plza masalam ler..sian taufeq tgu lama kahkah..

    haha rela ker ko jln ngn aku klu aku pakai kasut jenih bwh sekali tu?

    yes kita mmg rakan baek sbb aku pon redah pakai selipar ja masa kt opis..kecuali masa aku kena paksa mengajar dulu, aku tukar pakai sandal masa msuk kelas kuikui..

    ReplyDelete