Saturday, December 17, 2011

ala senang ja

rupanya tak susah nak buat cake. tambah2 cake pandan kan. ala senang sangat ja pon. sampai anak buah aku nama aliya tu cakap aku bijak tau bila cake tu dah siap. mau tak cakap bijak aku siap buat hiasan bagai. mmg teruja la aliya bila aku tulis nama dia atas cake tuh.

ala klu aku yang tak pernah buat cake ni buleh buat cake sampai aliya puji bijak kompom orang lain yg sama level dengan aku buleh buat punya lah. bukan cake pandan jer, cake strawberry, cheese cake, kek coklat dan tak kisah la cake apa pon tak dak hal punyalah. meh aku nak ajar.

1st step kan sila masuk ke website ni untuk salin resepi. then ikut just la step-step yang dia bagi tu. apa??nk tgk aku buat dulu jadik ke tak??haii aliya cakap aku bijak kot, kompom la jadik cake tu. tapi tak apa la aku tunjuk jugak step2 nya. so step2nya seperti berikot. aku siap letak gambar ok sebagai bukti kek aku jadik.

ok ni step-stepnya. simple ja bahan pon. butter, gula, tepung, serbuk penaik dgn esen vanila. lepas tu rotate ja adunan tu. then pusing-pusing sampai jadik dough. pastu pilih ja nk letak cake tu kaler apa. kot nk buat cake pandan letak hijau. nk cake oren pilih kaler oren. senang dan cepat lak tuh.




ha lepas tu sapu jalah icing tu sampai rata dekat cake dua tingkat kita tadi tuh. aku ulang 2 tingkat ok!! dah siap sapu buleh la hias cake dengan bahan-bahan hiasan. part ini ikot la kreativiti masing-masing.



ok ni hasil kreativiti aku. biasa jalah cara tak rajin sangat nk buat kan. ada ceri sket then tabur sket benda2 alah tu. letak lilin 4 batang . mmg cukup la untuk buat aliya cakap aku bijak.




so cantek la jugak kan. last sekali bila dah habis hias jgn lupa click finish yer. ok selamat mencuba. aku larikkkkkkkkkk dulu hahahaha


p/s: lupa nak cakap aliya baru 6 tahun hikhik

11 comments:

  1. brengset loe!! hahhahaaaaaa. aku dh gelak dh bila nmpk gambaq tu. tp saja gatai nk baca smp abes jgk. ang mmg buleh jd bini OS la pizz. p masuk minang dia cepatttttt!!!!!

    ReplyDelete
  2. hahaahaa..yg wat aku tergelak bila bc komen udalolli..mmg betui la tu..baik hg pi minang os cpt..ahaha

    ReplyDelete
  3. uda & miss lolli
    uiks jadik anak angkat os aku mau la..buleh waris lawak2 dia tuh ke blog antrabangsa..ekekeeke

    ReplyDelete
  4. ko penah kena lempang tak haaa??! hahahaha..!!

    ReplyDelete
  5. epalejau:
    tak..tak pernah langsung wakakakakaka..

    ReplyDelete
  6. hahaahahaaa..mmg retis la kamoo..retis kategori pelawak.ingt sungguh la fizah dh masok fasa memasak..keh2

    ReplyDelete
  7. mini cooper:
    kikiki saja nk buat sengal..tau dh kompom kena semboq sebakoi punya wakakkaa

    ReplyDelete