Wednesday, December 21, 2011

satu liter ayaq mata

aku selongkar bilik tadi cari cd printer. jumpa ja cd printer. bukan takat cd printer aku jumpa dengan2 cd lain sekali aku jumpa. beterabur dlm kotak brg lama2 aku tuh. teka aku jumpa cd apa lagi?? hahaha muka cam aku ni tak kan tak buleh teka cd apa kot kan :D

aku jumpa cd citer jepon. tajuk dia ichi rittoru no namida. ha cepat pergi google translate klu nak tau menatang apa tuh. ala satu liter ayaq mata bila terjemah dalam bahasa melayu kita neh ahaha. tukang supply citer ni si epalejau. dia yg download masa duduk dlm kolej kat puncak. so klu sapa2 tak puas hati asal internet kolej slow time tu dia la puncanya hahaha. bukan satu dua episode 11 episode lak tu.





ni citer sedih mcm tajuk dia la. citer camna si aya yang sangat aktif and ceria tetiba dapat tahu dia ada penyakit yg mmg tak dak ubat. menda entah nama tu tp penyakit yang ada kaitan dgn saraf otak rasanya. so part sedihnya bila aya ni secara perlahan2 tak buleh bergerak even untuk suapkan makanan dlm mulut. dan paling sedih sampai peringkat dia tak buleh nak bercakap.

then aya tu sangat tabah terima apa terjadik. dia tulis apa yg dia rasa dlm diari sampai ke tahap dia tak mampu dah nak pegang pen. dia terpaksa lepaskan bola keranjang, kwn2 mula rasa dia satu beban bila dia bekerusi roda, adik dia malu bila kwn2 ejek dia ada kakak yang berjalan tekedek-kedek, dan direject budak laki yg dia suka lepas tau penyakit dia tu.

hahaha disaat ini la muncul sorang herooooo yang bernama aso. anak doktor yang degil tak mau jadik doktor tapi lepas kenal aya dia mula buka buku2 medic ayah dia. mula-mula nampak macam dia simpati tp lama2 dia mula suka aya sampai dia sanggup nk jadik doktor dan kaji pasal penyakit aya.




tapi kesungguhan dan kecintaan aso tu tetap tak dapat selamatkan aya. frust aso bila aya request suruh berenti lawat dia dekat hospital and lupakan terus dia. last sekali before ending aso nekad redah jugak pergi jumpa aya dan itu adalah antara pertemuan kali terakhir mereka. one liter of tears ni mmg real story kecuali watak aso yg direka dlm drama untuk sedapkan jalan cerita jer.

p/s: dah tau tak reti nk buat sinopsis tp gigih jugak nk buat hehe..sori had lambat :P

16 comments:

  1. br baca sinopsis, tp dah teruja nak tengok. konpem meleleh air mata kalau tgk cerita ni :p

    ReplyDelete
  2. uwaaaaaa tengok balik gambar2 dia pun buat acik nak nangis. cerita ni paling sedih dlm sejarah drama jepun yg acik tengok, serius.
    kitorang pernah tgk buat kali kedua kat opis, tgk kat youtube je, habis tisu satu kotak tau. buat projek pegi opis malam2 sbb nak online, ajak sekali budak praktikal. huhu.
    dah tengok one liter of tears special? sedihhhhhhh tp x sesedih yg ini la. yg special tu kan, aso rindu lg kat aya so dia called no fon aya. and bile keluar suara "nombor xde dlm servis" aso nangis.
    uwaaaaaaaaaaaa TT

    ReplyDelete
  3. cite ni tgk bnyk kali pun akan bergenang air mata..go aso go!!haha..

    ReplyDelete
  4. ni bukan sinopsis cita.. ni mcm ang nk explain kt anak sedara ang yg banyak tanya bila tgk tv. klo cita ni adaptasi dr novel n ang jd produser, aku rs dlm 15menit, abes la cita dia huahuahuaaaaaa

    ReplyDelete
  5. Huhuuuu..sedihnya citer ni.. Ingatkan ko nak hapdet pasal apa.. Ko ingat lagi ek sebijik2 citer dia..ke ko da tgok balik?
    Mana ada aku donlod laaa.. Ni fitnah tak beasas ni. Haha.. Jue yg bagi laa..
    Acikkkk.. Sedihnya baca yg aso call no aya tu ): terus rasa bad mood sungguh sepanjang malam ):

    -epalejau-

    ReplyDelete
  6. ctzainal:
    ha try la tgk..sedih giler citer ni..better prepare tisu barang sekotak masa tengok nanti tu yer hehe

    miss labi:
    kan paling sedih dlm sejarah. sedih2 beautiful life pon xsesedih citer ni. yg spesel punya tu tak penah tgk full. tengok cut scene masa part aso call no aya tp dah xdak dlm sevis tu jer. sedih tgk aso nages teresak2 T___T

    miss lolli:
    tetiba ja go aso go nampak sangat tgk sbb aso jer ni..haahha kantoi!!

    uda:
    hahahaa bukan apa buat 15 minit tu uda..strategi nk untung juta2 sebenarnya.org mesti tak puas tgk sbb laju sangat so kompom p beli tiket tgk sekali lagi nak amek feel. mmg juta2 la untung wakakaka

    ReplyDelete
  7. epalejau:
    aku nk update psl citer ni la. stuck dekat ending tu pasal lama nk publish..eh bukan ko ek??ate ckp ko download.oh jue rupanya ekekeke..tak tengok balik pon tapi aku mmg hantu drama2 korea n jepon kan mmg selalunya ingat la storyline nyer hehe

    ReplyDelete
  8. Memangla aku yg bg kat ate. Tp bkn aku donlod. Aku amek dr Jue.

    ReplyDelete
  9. epalejau:
    hahaha ate kecoh ko download..biasa la dia kan..ok la tu ko amek dari jue then kasi kat ate..nun copy pastu aku lak copy dari dia..then berapa orang lagi entah copy dari aku punya tuh.. :))

    ReplyDelete
  10. jap2.. aku teringat pulak masa aya tunggu laki yang dia minat tu kat bawah pokok sampai ujan ): dan laki tu tak muncul2..aso tengok dari jauh je..

    ReplyDelete
  11. ha ada2 scene tu..last2 aso bwk payung pergi dekat aya rasanya..bila ko komen camni aku dapat idea nk buat entry letak gmbr2 scene best dari drama tu???ok x?:P

    ReplyDelete
  12. ok. ok. ko letak gambar ikut kronologi. huwaaaa.. nangis la aku nanti ):

    ReplyDelete
  13. ok tp kena tgu mood betul2 rajin ler..byk tu nk kena ingat balik part mana..then part cari gmbr 1 hal lain plak..

    ReplyDelete
  14. dah epalejau moody sepanjang malam pulak..huhu..tapi sedih la part tu, elok acik tahan nangis sebelumnya sekali tak tertahan pulak kat situ..waawawa...
    eh time dating tak jadi tu memang sdeh pun, last sekali pakwe haku gak gentleman pegi payungkan..hehe

    stickynote, tak feel la tgk cut scene ja..tengok full story la :)

    ReplyDelete
  15. miss labi:
    lepas acik cakap tu terus tgk full episode special drama tu..tp part aso nages tu mmg huaaaaaaa sebaknyer..

    ReplyDelete
  16. kekekekekeke..tapi fullstory dia tak la sedih sangat kan, dia cuma cerita macam mana orang2 tersayang hidup dalam kenangan dia je kan..hehehe
    tapi tapi aso sangat hensem hahahahaha

    ReplyDelete