Friday, January 6, 2012

limau gedang





ni bukan entry excited nk sambut raya cina. cer tengok gambar tu. gambar buah apa??klu sapa jwb limau or oren mmg salah bulat2. tu limau gedang nama dia. org putih pangei grapefruit.

limau gedang ni buah untuk org bediet. aku tau dia sesuai untuk orang bediet sbb aku tgk citer korea my lovely samsoon. samsoon tu gigih makan limau ni semata2 nk kurus. then aku tau org putih pangei buah limau gedang ni grapefruit sbb tengok halu sebut dalam citer jepon pride.




1st time letak gambar menatang kena samak ni dalam blog aku gara2 my lovely samsoon

so apa motif aku buat entry ni???sebab kemarin aku, kak siti ngn hijah pergi tesco. budget nk beli buah2 simpan dlm peti ais makan bila malas nk kuar lunch. so kat tesco tu nampak buah oren yang sangat besar dan kulit dia sangat cantek. sangat mengiurkan.

tanpa byk pk kami amek 5 bijik. dan tadi semangat potong dua bijik. tapi isi dlm kaler merah. wah mcm limau bali aja. sekali masuk mulut mmg tau la asal azab sangat muka samsoon masa makan limau gedang ni dlm drama tuh.

satu ayat ja aku nak sebut mmg tak buleh telan!!pahit giler. tapi dh beli kan aku ngn kak siti cuba telan. tu pun lepas gaul dengan kuah rojak. hijah mmg surender dah. ni tengah pk ada lagi 3bijik dlm peti ais. sapa nak habiskan??

p/s: kami beli bukan sbb nk diet..kami beli sbb nampak dia besar dan mengiurkan adehhh!!

7 comments:

  1. aku nampak perkataan oren la..nampak je..eh mana ada. takde. takde. tak maksudkan apa2 pun..kui3..

    halu? tetiba teringat nickname ko skype..sangatla ada kena mengena kan? hehe..

    apasal nama dia tak lawa? limau gedang. grapefruit pun macam takde mengena je rupa dia dengan anggur..kakaka..

    ReplyDelete
  2. epalejau:
    wakakaka nampak aja klu oren tu yer..

    entah sangat la kena mengena..asalnya nk letak sekali nama aki tadi tapi kang jadik entry sinopsis pride ler pulok ehehehe

    sbb rasa dia pun xsedap..agaknya tu sbb nama dia xlawa kakakka

    ReplyDelete
  3. cam nak rasa la..pa kata 3 bijik lagi tu ko pos kat sini. hahah

    ReplyDelete
  4. atieabid:
    hahaha g cari kt tesco or giant la..tgu post elok sampai kunak buah tu dh buruk hehe

    ReplyDelete
  5. aritu masa hg letak status buah limau ni kat ym mmg aku nak tanya buah apa tu..tp xtertanya.nasib baik hg story kat blog..ahahaha

    ReplyDelete
  6. miss lolli:
    ekkekeke masa tu lepas makan buah ni ler..xsedap giler..eh hg ingat lagi tak citer samsoon tu??:D

    ReplyDelete
  7. Aku baru belajar makan buah ni tpi squeze wat jus + madu utk hilangkan hazab masam dia tu..

    ReplyDelete