Monday, February 27, 2012

kopok lekor vitamin E

tahun lepas klu ada yang ingat lagi la kan aku pernah post pasal aku sedih giler2 lah sebab tak jadik pergi kenduri miss lolliyana. tapi masa tu aku tak citer kenapa aku tak jadik pergi. so malam ni aku rasa aku dh punya kekuatan untuk citer asal aku tak jadik pergi. ah blahhhhhhhh drama la sangat ayat ekekekeke

senang nak pendek citer ada benda jadik lah. benda tu lak ada kaitan dengan kopok lekor. ha ah kopok lekor yang sedap bila cicah sos. nak jadik citer malam tu aku goreng la kopok lekor. gorengan pertama elok ja masak. gorengan kedua ni la yg meninggalkan parut sampai sekarang. latar belakang lagu sedih please hahaha gedik!!!.



kredit kat owner gambar ni aku amek dari google


ok sambung citer. elok ja masa aku nak angkat kopok lekor tu tetiba kopok lekor tu meletop. apalagi minyak pon sama tempias kena muka retis aku ni ha. habis kena dekat dahi, pipi, mata, kening, tangan pon kena jugak. senang citer mmg comot la muka aku time tuh. mmg jatuh saham la klu org tgk. sadis!!!

dah la masa tu kawan2 adik aku datang tdo umah aku. kompom depa cakap aku sombong habis ler sbb tak tegur depa. nak senyum pon tak dak hati okeh. ya la muka hang betompok itam byk, ada hati hang nak tegur depa??retis weh retis!! aset seorang retis adalah kejelitaan wajah. buwekkkkkkk muntah hijau wakakaka.

yang lagi sengal bila aku pergi klinik. masa register kat kaunter akak tu dah tanya dah kenapa muka. dengan tak dak perasaan aku jawab kena minyak panas. then aku perasan ramai plak org kat klinik aritu duk tgk2 aku huh!!

dah tu bila nama aku kena panggil aku pon masuk la bilik doktor. doktor tu tgh tunduk, agaknya tgh baca rekod aku kot. sekali bila dia angkat ja muka tgk aku terus spontan tekuar dari mulut dia ayat "Allah, awat kak muka???"dengan intonasi yang sungguh ikhlas tekejut dan bukan dibuat2




haih sudah2 jgn tinggi sangat imaginasi tuh, tak daknya rupa gini pon doktor tu tekejut ..ni ensem sangat tekejutnya hahaha

klu yg heran asal dia pangei aku akak sbb dia doktor muda, laki2 lak tu. pakai tshirt polo angkat kolar. aku rasa baya-baya adik aku jer kot. lepas tu dia tanya itu ini bla bla bla. doktor muda agaknya energy depa nk becakap tu terlebih. last sekali sebelom aku nk kuar tu dia cakap "tak apa saya bagi kak vitamin E. kita bagi SEGAK sket"!!cisssssss ko doktor!!

naseb baek seminggu ja muka aku beparut hitam. alhamdulillah tak lekat parut pon. ada sket ja dekat dahi tp tak clear sangat. aku tak rajin nak sapu krim dasar pemalas. klu ada yg nk tau aku habis tak makan vitamin E untuk segak kan wajah tu jawapannya adalah tidakk!!hahaha. aku makan 2 bijik ja sbb tak sedap campur aku malas. utk soalan aku makan tak kopok lekor yang aku goreng tu jawapannya ya aku makan hehehe

p/s: dan untuk soalan doktor sengal tu ensem ke tak jawapannya adalah ehem, ha ah dia hensem ekekeke

12 comments:

  1. aduh..kesiannya..tapi nak jugak ko makan kopok lekor tu kan. hahaha..

    ReplyDelete
  2. atieabid:
    kihkih mmg selamba badak ja makan kopok lekor tu lepas kena..

    ReplyDelete
  3. hahahaha...hemsem noh...

    awat ang x perabih vit e tu kot2 bleh segak cam retis korea

    ReplyDelete
  4. cik skinz:
    kihkih ensem tp sengai..aku kan dasar pemalas bab2 displin mkn ubt or sapu2 krim neh..tgk xdak parut berenti terus semua ubat hahaha

    ReplyDelete
  5. 1) mati laaa aku ingat apa yang tacing sangat sampai tak dapat g noly kawen. pasal ni ja ka?? hahahahampesss..

    2) aku rasa kalau ko makan je vitamin E tu, tentu ko sekarang segak macam heroin fullhouse.

    3) sama la aku pun. aku rasa seumur hidup, tak penah aku makan antibiotik tu abiss. hahahaha..

    ReplyDelete
  6. epalejau:
    hehe biasa la drama..tp serius la camna nk pergi klu muka comot camtu..dah tu org duk pandang2..malu aih..

    wah segak terus cam heroin full house..hebat sangat perumpaam ko bagi tu had..

    ya la ada ka org yg telan sampai hbs antibiotik???mmg dgr cakap doktor betul la org tu hahaah

    ReplyDelete
  7. Kellas! Doc Kim Hyun Joong tu..confirm acik tak nak balik rumah..hahaha..habes skrg cman? Dah elok ka?

    ReplyDelete
  8. nad:
    eh bukan Doc Kim Hyun Joong la tp doc baek seung jo hahhaa..makan hati jalah acik sbb doc seung jo ni dah kawen hihi..muka ke??dh elok dah..cuma ada parut sket dekat dahi tp xterang sangat..dahi ja pon tu xrajin nk sapu krim ekekekeke

    ReplyDelete
  9. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..Kim Hyun Joong!!!!!!

    ReplyDelete
  10. acik:
    yerrrrrrrrrrrrrrr itu kim hyun joongggggg hahhhhhaa

    ReplyDelete
  11. adekah doktor itu sehensem doc baek sung jo..omg, spital mane? nak jenguk gak ni..ekeke

    ReplyDelete
  12. miss labi:
    hahaha doktor melayu ensem pon xkan sehensem doc seung jo punya lah..gigih la tu nk jenguk sampai ke kedah ni ha..

    ReplyDelete