Thursday, October 25, 2012

soal kawen


salam aidiladha suma :)

1st aku nk cakap tima kaseh kat matlutfi sbb latest video dia buat aku ada idea nk update kehkeh. aku dh cakap kan aku takdak idea langsung skrg ni. bekobar click new post tp tak jadik2 jugak satu entry. acener??

so latest video pasal drama - drama sebelom kawen. serius sengal gilerrrrr especially part org kedah tak pandai sebut coklat. duk cekelat cekelat cekelat hahaha. kami org kedah ni tak dak istilah gula-gula ka sweet ka lolipop ka coklat ka semua kami bantai cekelat. jimat pekataan habaq ang!!





tapi benda yang bagi aku idea nk update bila aku baca description dia suruh dengar lagu alleyacats soal kawen. yep 1st time dengar dan mcm matlutfi cakap lagu tu bagus pada yang nak kawen and maybe pada yang  belom nak kawen mcm aku ;P





aku suka kat part orang kawen kita kawen. well, kawan2 aku kebanyakannya dah kawen. so bila kawan-kawan dah pakat kawen aku pun pakat pi kenduri depa. mkn free kot rugi la tak pi ;P. jadik bila pi kenduri sedara mara best fren aku suka sangat nak tanya aku bila pulak??jawapan boring aku kat depa "hmm tengok la" sambil tesengih muka tak bersalah muhahaha.

bila aku bagi jawapan boring tu kat depa mula la aku dapat  kata-kata motivasi free mcm doa banyak-banyak insyallah ada, duk tunggu apa lagi??, jangan tunggu lama-lama. itu biasa sangat. ibarat mcm masuk telinga kiri  kuar telinga kanan la heh.

cuma ada satu ja yang aku bekerut dahi sampai arini. ayat yang dibisikan ditelinga aku oleh seorang makcik tatkala pipi kami berlaga masa bersalam nak balik. dia cakap jgn putus asa pizah!!. adeh makcik, bila masa pulak  aku frust menonggeng sampai putus asa tak kawen-kawennya? elok ja aku makan kenyang tdoq lena . tak sesuai tak sesuai haih..

jujurnya dari hati nurani aku ni even kawan-kawan aku ramai dah kawen , aku rasa tak perlulah aku pun gelabah gedik nak kawen jugak.  tipu la klu aku cakap aku tak terasa busan bila online takdak sapa nk besembang mcm dulu, bila pizza or mcd kuar benda baru dah tak dak geng nak ajak try and maybe topik kami nak bersembang dah tak sama lagi dah. lama2 aku pun dah terbiasa dan tak berapa nak amek kisah sangat. ala running man kan ada nk tengok hahahaha. ngek!! yang penting bak lirik lagu ni klu sudah ada jodoh tunai saja keinginan. so peace ;)


p/s : mcm jadik panjang jugak entry ni hhaha..err ada bunyik2 serius tak??:P

12 comments:

  1. cekelat..cekelat..serius suka part tu...hahah...kawen?? hmmm....sok nak kena karang gak ni jawapan standby..aku pon nak kena hadap gak benda2 cmni nak2 plak adik aku dh nak tunang..hahah...peace yo!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup aku pon suka part tu hhaha..xpenah tepikiq cekelat tu leh jadik isu ..lawak la adeh wkakaaaka..ang lagi dasat adik langkah bendoi...mmg kena prepare perisai baik pnya la..gudluck fren!!:D

      Delete
  2. koh koh koh... cekelat cekelat... haa laa.. baru perasan.. wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkeh cekelat cekelat..ngek la matlutfi tuh

      Delete
  3. jangan putus asa yer pizah..


    eh eh. aku tak wat lawak tau. aku serius dengan apa yang aku taip. tapi kalau kalo ko nak gelak, waaaaaaaaaaaakakakaka mari aku gelak dlu. wakakakakakaka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. arghhhhhhhhh kenapa aku???tak leh terima ayat tu sampai arini hahahha..mmg ah makcik tu dh kenapa??aiyoooo!!!

      Delete
  4. salam..
    nak kate jangan putus gak la.. muahahaha..

    selamat berkenalan ..

    ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la ye la cakap la jgn putus asa tuh..nak jugak join makcik tu yer??hahahhha..

      hi selamat2..tq dtg sini :)

      Delete
  5. kelako la video atas tu..
    acik paling malas nak tanya soalan macam tu sebab sendiri pun tahu kan betapa bosannya soalan tu kalau org tanya kat kita, ye dak..
    despite of kita suh org tu doa, kan lebih afdhol kalau kita tolong doakan..betul tak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la video matlufi mmg kelako sumer heehehhe..itu la suka sangat org nak betanya..sibuk nak tau sibuk nak nasihat mcm kita sibuk sangat nak dengar jer ekekekeke..ha kan, tu pasal doa besday epal moga dia dapat jumpa jodoh arini tu hihi..p/s aku gurau2 ja had :P

      Delete
  6. kekekek..makcik tu esti igt ampa pelakon drama..bila frust ja trus x trima org lain.hahah...apa brang cmtu..lg kita semangat nak gatal ada la..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahnya enjoy single life kot haahahaa..

      Delete