Saturday, November 10, 2012

nak kawen ni!!

arini kawan baik aku miaanis kawen ;). akhirnya tecapai jugak hasrat dia nak kawen tarikh lawa  hihi. 101112. jodoh pertemuan kat tangan tuhan. sapa sangka kawan sekolah rendah yg duduk kampung sebelah tu lah sebenarnya jodoh yang tertulis. dulu beriya nak kawen orang jauh sekali Allah bagi orang dekat sangat haahah. power tak power doa ibu nak menantu orang dekat ekekeke. 

so arini akad nikah gambar takdak lagi sbb aku tak bawak camera. hp mmg tak canggih so harap la nk ada camera lawa. jadik aku rasa tunggu jalah gambaq official photographer. tapi hujan lebat sangat siap angin kuat, tak dapat la nk amek gambar outdoor. aku pun tak dapat la amek gambar berebut sambut bunga tangan dia mcm selalu buat tiap kali kawan aku kawen hahaha.



gambar guna balik entry dulu..gigih nk letak gambar berebut bunga jugak tu kuikui

cuma arini ada kenangan masa kami on the way nak pergi makeup. biasa la aku jadik drebar bila kawan kawen . actually kami dah lewat. janji ngn mak andam tu kul 12.30 tapi gerak dari rumah dia kul 1. dah tu kat masjid kena ada dlm kul 2.30 sbb tok imam nak nikah around kul 3 camtu hmm.

jadiknya aku sebagai drebar mmg kena speed sket la kan. masa tekan minyak tu ada plak polis buat roadblock. dari jauh dah nampak so slowkan  la keta. aku ingat selalu polis ni dia tak tahan keta. yang jadik mangsa kena tahan moto. tapi elok ja moto-moto depan aku tu lepas. aku plak yang dia tahan.

tak sempat bukak tingkap aku dah jerit dalam keta  nak kawen ni!! laju ja aku cakap camtu budget dia tak dengar la. tapi agaknya dia faham kot gerak mulut aku hahaha. dah tu clear sangat nampak dila tengah pegang bunga tangan mia. mia lak tangan merah berinai  kehkeh. terus dia suruh jalan tak jadik nak tahan :D

bedekah gelak kami lepas dia suruh jalan. rasanya dia pun nampak kami pakat gelak hahahaa. tapi srius la mmg nak kawen pun. siap lewat kot. tapi alhamdulillah sampai serentak ngn rombongan lelaki ngn famly mia. elok ikot belakang keta depa mcm konon bekonvoi sekali nak masuk masjid padahal pecut tak hengat hihi. hujan pun turun lepas ijab kabul. hujan rahmat kata mama mia :). so congratz to mia and zaff. semoga kasih sayang kekal sampai ke syurga aminnn. 

p/s : bila mia kawen ni takdak la kawan melepak kfc mlm2 nanti 

13 comments:

  1. hee..barakallah...bule bayangkan detik2 cemas itu..huhu..harap kamo bule la jd pengapit a.k.a penyepit..PA n merangkap sume jwtn penting if i get marry soon.inshaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lom masuk detik cemas drive keta dlm hujan ribut masa nk p outdoor..mmg lebat sampai patah balik jer.tak leh nk trun keta apatah lagi nak amek gambaq..insyaallah buleh ja jadik PA kamu:)

      Delete
  2. haha...neves cek tgk tajuk..igt hang jerit nak kawen on behalf of yourself..tapi td masa kat kenduri umah lela mmg kami ada sebut psl x sabaq tgk pizah kawennnnnn!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah saja gempak sket tajuk..sure ampa tak cukup tanah nnya nk click klu nampak tajuk tu wakakaka..pergh suma nk tgk aku kawen..ni buat aku lagi lambat rasa nk kawen kuikui

      Delete
    2. memang nak wat entry tajuk..nak tengok pizah kawen!!

      Delete
    3. buat la buleh aku menjawab entry2 kome tu balik nanti muuahahahahaha

      Delete
  3. hahaha..nasib baik polis tu tak buat hal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la hehhee..tak puas hati tul duk hayung2 tangan suruh moto2 tu jalan kt kami dia stop suruh berenti..

      Delete
  4. ehemm..awok tu bile plop...ehem2..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. err err err buleh kita ke next question tak??hahahhahaha

      Delete
  5. Haha comel polis tu. Tapi korang laaagi comel dalam keta tu, sorang tayang inai, sorang tayang bunga, sorang tayang mulut sebut nak kawen ni! hahahaha..

    Aku kawen nnt ko ade tak eh? Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai ai ko cakap aku coemi had??mcm nak pengsan dengar hahahahaa..ko kawen??gtau awal2 dan jgn buat time cuti perayaan yg kompom2 tiket mahal huuuu

      Delete