Saturday, February 2, 2013

entry tajuk buat dadih pun nak cerita


semangat buat dadih arini. tapi dadih kos rendah aku panggil ngeh3. sbb aku tak beli bekas kecik2 yang selalu orang isi dadih tu. aku selongkar habis almari cawan mak aku. cari cawan dengan gelas yg kecik-kecik termasuk cawan air zamzam. jimat!!



cuba belek gambar apa kat cawan kecik2 tu kuikui


ala setakat dadih beli tepung dekat tesco tu tak payah la kot aku tulis resepi kat sini muhaha. mmg ikut arahan sebijik-sebijik kat paket dia. aku pakai serbuk dadih mcm kat bawah ni. hanya tambah susu cair, air dan gula. takdak masalah pasti jadik mcm yg jual kat kedai dan inshaAllah sedap hingga menjilat sudu ;)




p/s : dadih pun dadih la janji siap satu entry ;P

16 comments:

  1. 1st time tgok orang wat dadih pakai cawan.. hehehe...

    saya pon penah wat gak..siap leh bukak bisnes lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah tengok ek??tu pasal buat pakai cawan buleh tunjuk kat yg x penah tengok hikhik..

      buat sampai jual tu..sure sedap neh :)

      Delete
  2. salam.. hahaha..
    ok la.. lawa ape dalam cawan..

    kalau saya .. punya malas..
    guna tuperware ais kerim mak je..
    hahaha~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan comei jer nampak hahahha..ok sendrik buat sendirik puji muhahahaa..

      asalnya nak buat camtu jugak tp mak cakap dadih lembik camna nk potong.tu yang tukar plan selongkar almari bedal cawan air zamzam tu ekekekekkee

      Delete
    2. hahaaha.. x payaj potong.. enak dimakan begitu saja..
      wuhu...
      depan tibi.. dengan tupperware besar.. bestnyerr..

      Delete
    3. dah la dadih tu sejuk makan lak tgh panas mcm sekarang ni alahai nyaman tekak :)

      Delete
  3. waaaaaaaaa.... makcik... byk tu buattttttt... huhuhuhu...
    penuh peti ais...

    bagi ler ankel rasa.... baru i malaysia... huhuhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaa byk kan??dah pakai cawan kecik jadik banyak ler..tp mmg satu paket tu dapat byk ni..uih klu dekat buleh jer nak bagi ankel rasa :)

      Delete
  4. wallaaaa!kreatif tul!x kshlah pakai bekas apa janji rasa x lari he3!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi mmg rasa tak lari punya sbb ikot seketui2 arahan cara memasak dadih kat paket :P

      Delete
  5. nak makan dadih, memang kena jilat sudu la kan. tlg la jgn buat kontrolversi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haih ratu kontrolversi nama pun mesti la sensasi ayat kekekee

      Delete
  6. aku igt teh ais td tu..hahahah..hamboih...makin hari makin hebat ni..inspiring aku nak try la..plus serbuk dadih dah ada ...erkk..spagethi pon x try lg ni...ngee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku mmg jadik ikon inspire orang..ada bunyik2 riak tak kat situ??hahahaha..ala guna benda segera mcm dadih n prego tu xdak hal sangat..org mcm kita2 ni pun inshaAllah buleh buat hehe...

      Delete
  7. Keterangan lanjut kunjungi
    www.aisy4u.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serbuk Dadih Aneka Rasa
      Diperbuat dari buah segar
      Terdapat 4 perisa strawberi, mangga, nenas dan durian
      Keterangan lanjut kunjungi
      www.aisy4u.blogspot.com

      Delete