Thursday, May 23, 2013

" rumah baru kami yang kosong "


cuti sekolah dah mulaaaaa yeaaaaaaa!!! aku tumpang sorak jalah sbb bukan aku cuti pun ekekekekkeke..congratz yun and cikgu mahfuzah sbb dh habis maktab..dah jadik official cikgu omputih..habis la suma kawan2 jadik cikgu omputih, reunion pas ni mmg bawak kamus la aku nak spekang. tapi bukan aku nak lari pi korea ka klu depa buat reunion??ngelat ;P

so bila cuti sekolah deretan-deretan kenduri jugak akan sibuk berlangsung. bersusun kad kenduri, bertanda simpang siur jugak la kelender takut terlupa setengah. dlm ramai-ramai yang nak kawen tu termasuk la fairuz si geng sengal aku kat tempat keja. tapi dia dah berenti pun sebenarnya. rezeki nak kawen kot terus dapat better job. 

bila kawan nak kawen benda yang paling excited nak buat adalah belikan hadiah. selalunya collect duet ramai-ramai dengan niat nak beli hadiah mahal sikit, besar sikit or banyak sikit. ok banyak sikit ?? camna tu?hahahaha. 







nampak, nampak?? opis aku klu ada yang kawen tupperware wajib satu dulang punya. so ni kategori banyak sikit la kehkeh..rasanya ni paling banyak kot pernah kami beli. selalu beli satu yang harga mahal sikit dan nampak besar sikit. menda la aku duk ulang sikit, sikit neh banyak-banyak kali nya haih...

tapi sbb bekas opismate aku ni sengal letak status kat fesbuk berbunyik " rumah baru kami yang kosong " seolah-olah memberi hints kepada kami semua untuk cuba penuhkan rumah baru dia tu dengan hadiah-hadiah yang lebih banyak.

jadik pada sapa-sapa yg plan nak kawen lepas ni, dekat-dekat tarikh kenduri tu buleh la contohi status dia supaya kawan-kawan dpt membantu memenuhkan rumah baru anda yang kosong itu. ini adalah pesanan iklas dari hati seriously hmm..

mmg suma barang dapur kami beli kali ni. kira bahagian dapur dia tak kosong la lepas bukak hadiah kami tu nanti hahaha. ruang tamu mungkin kawan2 tempat keja baru or uni dia leh tolong penuhkan  wakakakaka..


p/s : dah kompom aku nak kawen nanti aku update yer..tak yah la nak lenguhkan tangan taip komen bila aku nk kawen nyer kahkah...

6 comments:

  1. Wahahaaa!! Bahagianyer Fairuz. Errrr kelengkapan bilik tidur sape pulak nak tolong penuhkan? Opsss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ah bahagia gila la.mmg masuk umh baru cuci tangan jer dia nanti..klu ko perasan belakang tpware tu ada cadar...kami tolong itu ja..lain2 sendirik pk la kuikui

      Delete
  2. haah.. cik nota.. nanti..dah jumpa mr. pen..
    boleh dah buat entry..
    list benda yang x cukup dirumah baru kami..
    wink2!!
    lagi senang diorang nak bagi2 sape beli itu..sape beli ini..

    paling best letak sekali dalm list kereta ke? swimming pool ke..hahahahaha^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah tgu gee tgu akan ku listkan benda apa yg diinginkan muhaahhahaha..

      klu letak list kete nanti dorang byrkan duet muka ja..bulan2 masak sendirik bayar..tak ke naya hihi

      Delete
  3. terima kasih awak. saya baru sempat berblog walking....saya tempang dahulu. kini saya mahu menjadi keyboard warrior!!! gahhh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhhhhhhhhh gah nya ahahahaha..welcome back keyboard warrior :)

      Delete