Thursday, August 29, 2013

careless campoq cuai equal to loklaq

izinkan aku mengeluh dulu sebelum mula story..haihhhhhhhhhhh..sekali lagi haihhhhhhhhh...ok dah!!

aku mengeluh untuk perangai careless aku sebaik saja masuk opis tadi. careless dlm bahasa omputih. dalam bahasa kebangsaan cuai dan dalam bahasa kedah loklaqqqqqqqqqqqqq baq ang!!

dah jadik benda biasa bila sampai opis atas meja aku ada makanan. makanan tu buleh jadik mcm-mcm. dari jeruk pak ali sampai la ke cekodok jagung. klu benda tu tak dibungkus dlm plastik mesti diletak dlm tupperware. 

mcm tadi bila aku sampai kat meja, aku nampak ada tupperware putih bulat. ha aku tau ni mesti kak ina punya tupperware neh. apa lagi perasan nk tau apa dlm tupperware tu membuak-membuak. letak beg terus sambar tupperware tu. 

sekali arghhhhhhhh entah macam mana tupperware tu licin terlepas dari tangan berterabur jatuh atas carpet. mulut ternganga bila nampak nasik goreng tu tumpah huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! rasa nak menanges. kak ina jarang bawak breakfast dari rumah sekali dia bawak sumanya musnah ditangan aku.


gambar hiasan..nasik goreng aku bagi tumpah lagi disaster sebenarnya..

aku pun pusing 360 darjah cari kak ina nak mintak ampun..rasa mcm nak melutut ala-ala cerita zaman maharaja cina dulu tapi kak ina kan baik. dia cakap tak apa tak sengaja kan. siap tak bagi aku  kuar belikan breakfast kat dia.

tapi agak-agar ar dah tumpahkan bekal orang kot. aku kuar jugak beli nasik goreng kampung telur mata lagi. sedap gak ar nasik goreng tu haha. nak buat camna kak ina suruh rasa ;P..lepas ni sebulan la kes loklaq aku jadik bahan kawan-kawan opis..haihhhhhhhhhhhhhhhh mengeluh lagi ..

p/s : sebenarnya ni kali kedua. kali pertama aku terlepas balang asam boi tumpah tinggal separuh. kak ina punya jugak time tu heh..

12 comments:

  1. hang mmg suka musnahkan bekal kak ina meh??? hahahha...sabaq ja la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sengaja nak buat camner..arini suma org bila aku pegang makanan pesan jaga2 jgn gelojohhhhh ~

      Delete
  2. salam nota melekit..
    loklaq betuiii..
    serius kesian kat insan bernama kak ina tersebut..^^
    pergi minta maap balik.. hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. loklaq kan??hahahha mmg sedih sangat tgk nasik tu bersepah atas lantai huwaaaaaaaa...dah mintak maap siap ganti dah hihi...

      Delete
  3. len kali kena mintak kak ina tu yg bukak bg ko tgk..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha skrg klu sentuh apa2 depa akan cakap ha elok2 ...

      Delete
  4. Hahahaha kesian kak ina. Dia mesti fobia dan trauma dah nak letak bekas makanan dia depan mata ko. Haha takut musnah di tangan ko lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhahahhahha kan?? aku pun sama fobia nak bukak tupware apa2 sejak tu..

      Delete
  5. isk isk isk... kesian kak Ina sebab dapat member butterfingers macam hang.. kakakakka

    ReplyDelete
    Replies
    1. next time mmg tengok dari jauh ja..nak sentuh tak berani dah kuikui

      Delete
  6. hat part balang asam boi tumpah tu lg heaven hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu nasib baik sempat selamatkan dari tegolek atas lantai hahaha..tp luak jugak la separuh ~

      Delete