Monday, July 7, 2014

nak jugak campak


hi salam ramadhan suma!!


mcm biasa bulan ramadhan kena ada entry campak - campak ramadhan errkk


hahahaa relevan lagi tak entry perasan pandai masak aku tu??

kali ni kita try masakan orang pahang lak. 


kenapa sampai ke pahang tetiba??


sebab  belakang rumah aku  ada pokok  belimbing buluh yang buahnya belambak-lambak


so moh try buat sambal hitam!!

yep belakang rumah aku ada sawah padi yg menghijau
 dan menghadap gunung jerai heh..


belimbing ni masam ya amat. mmg selalu nasib dia gugur ke tanah jalah. 


bayangkan klu yg bergantungan tu adalah anggur-anggur hijau??


kompom aku jual kat kawan2 yg bisnes pavlova wakakaka..


bila google rupanya tak susah pun buat sambal hitam tu. 


main campak-campak jugak konsepnya..
 

 masakan paling simple, senang dan cepat serta lazat.. serius tak tipu


campak ja bawang , ikan bilis, cabai melaka  bahasa kedah. bahasa malaysia cili padi. belimbing tapi kena rebus dulu, garam, gula dan kicap.  


masak sampai kering  then tadaaaaaa siap!!






p/s : untuk resepi yang lengkap sila google...aku tak berapa rajin nak menaip kuikui


6 comments:

  1. baca entri mcm ni pagi-pagi di bulan posa..mmg menusuk sanubari!!! hahahah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaha bulan2 posa jgn baca entry aku siang2..bahaya..baca mlm kuikui..

      Delete
  2. mana entry ayam masak merah???/ hahahahah...bosan weh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik aku update pasal entry mee kari terus haahahaa...ehem xpun org tu update pasal asam pedas ka kan...

      Delete
  3. Dalam tak rajin2 ko nak menaip pun, siap jugak la satu entry kan? Tengok aku? Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko sibuk..aku nk sibuk apa sangat..menghadap ini jalah hahaha

      Delete