Wednesday, July 30, 2014

untuk kawan baik ;)

yuhuuuuuuu selamat hari raya !! aku tak nak update pasal raya sbb raya aku biasa-biasa ja. yalah bibik membasuh gelas, buat air , potong ketupat suma tuh. sapa lagi nak buat..nasib la jadik anak dara takdak anak kecik nak buat alasan anak tak nak duduk wakkakakaa..hashtaginibukanmerintihmengenangnasibyer dan hashtagakuokjer ;P

tapi nak update pasal kawan baik aku. dah nak kawen sudah si epalejau.ingat lagi dulu, sejarah percintaan dia suma ada dlm tangan aku. yg manis yang pahit yang terlap hingus dengan selimut aku masa putus pun masih segar dlm ingatan.

nampak???baik tak baik aku sebagai kawan. selain tadah telinga dengar setiap rintihan dia aku jugak terpaksa korbankan selimut aku utk dia lap hingus. tapi aku ok. lap lah had lap kalau itu buleh hilangkan kesedihan bila cinta dengan si kepala kemek tu terputus di tengah jln..aku redha..

itu dengan si kepala kemek. dengan kepala bulat panas telinga aku dengar dia becakap di telepon. masa tu dah habis belajar. aku dekat kedah dia dekat sabah. apa la sangat jarak klu dah nama kawan baik aku redha dengar even tengah2 malam..dont think just do..dont think just do la sangat. tapi mujur masa ni jauh klu tak kompom sekali lagi selimut aku jadik tisu..

dengan kepala petak eh ada ka??aku rasa penah wujud kepala petak. entah tak ingat. then disusuli dengan nama-nama buah. lemon, oren, melon, tomato apa lagi??aku tak ingat dah. sampai satu tahap dia putus asa. bila dia putus asa aku selalu cakap sabar. tapi dia marah bila aku sebut sabar. tak suka dengar katanya. 

ok takpa aku tukar ayat sabar tu pada ayat penyedap hati. aku tukar one day turun la putra raja ko dari langit. ada tu jodoh ko tu tapi lambat sikit. paling maksimun aku cakap entah-entah jodoh ko dengan anak raja brunei. see??baik tak aku memujuk?at least dia tak marah tapi dia gelak ;)

lepas tu lama aku tak dengar dia meroyan pasal nama2 buah or kepala-kepala lagi dah. rupanya dlm diam-diam  putra raja dia dah turun dari langit..even mulut cakap dah tua-tua malu nak bagi nama buah kat bf tapi tetap aku perasan status buah pear ko bagi kat dia tu had oii cuma aku diam malas nk kecoh..gelak tutup mulut..

dan menjelang tiga hari sebelum akad nikah epalejau tagged aku. terselit nama aku kat  situ sebagai AJK bahagian doorgift..jauh benar epalejau lantik org penting urus hal goodies dia..tapi mcm aku cakap tadi apa la sangat jarak tu. kawan baik nak kawen kot. siap terlebih kotak lagi. patutnya 3 tapi sampai 4..jeng jeng jeng surprise la konon hadiah kawen heh..


ehem no 9 dlm senarai yer


tapi sebab jarak jugak aku tak gi kenduri dia. maap la had ko pun dah tau asal aku tak pergi kan??tak yah la nak ambik hati..yg penting ko kawen..yg penting jugak hadiah kawen dah selamat sampai even cedera sikit. itu bukan salah aku tapi salah pejabat pos kuikui..

segala ucapan tahniah dan amanat-amanat pada ko dengan si buah pear tu aku dah tulis panjang lebar sekali dlm hadiah. tak payah nk buat siaran ulangan kat sini mcm astro..cuma doa aku, semoga semua berjln lancar insyaAllah :)


p/s : ni la sbb kenapa tetiba aku tya ko pasal kepala, kemek bulat dan petak had hahahaa...

10 comments:

  1. so sweet!! tapi pengantin x baca lagi..nampak tak? orang dah kawen mmg bz nauu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahaha especially yg tak sampai seminggu kawen..entah bila la dia xbz nk jenguk sini kan..

      Delete
  2. yang dah kawen setahun pon dah X jenguk..wakaka...bz ngan anak2 plak..kui3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb tu kita dua ja komen kat sini..nampak???hahahahaa

      Delete
  3. kawen dah epal ejau?? tahniahhhh!!^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer dah kawen dia :)..kamu pun lama xmnuncul sini hihi

      Delete
  4. jeng jeng jeng! saya muncul ni..hahah..

    epalejau bz manjang.nti mesti dia salahkan hp dia yg asyik hang tu. sebb tu x bleh update blog. padahal asyik bekepit ngan putera raja.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la alasan suma hp hang padahal mcm kita xtau kan hahahaa..tau la ada putra ja pun kuikui...

      Delete
  5. Aku baca ni haaaaaaaaaaaaaaaaaa. Hahaha tapi memang benar la hf aku ni asyik hang. Tengah bercita2 nak beli iPad ke. iPhone ker. Baru la sedap sikit nak blogging. Betui dak? Hahahaa

    Well. Ko kan antara sahabat no.1 aku. Wajib la nama tersenarai. Haha aku taktau kalau orang lain sanggup tak nak ngangkut 3 buah kotak tak termasuk sebuah kotak hadiah. Hehe ;)

    Btw, thanks pijah. Ko memang baik. Aku sayang ko sangat2. Daripada aku kemaruk ngan kepala kemek sampai la putus, dan bersambung-sambung cerita cinta aku, ko layankan ajeeee. Kan? Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngada2 sekali nk beli iphone..kehkeh ko kena ucap tq kat adik aku jugak..dia yg tolong angkat kotak paling besar tu masa kat pjbt opis..

      hahahaha xpe la akhirnya ko kawen..berbaloi la aku dgr ko meroyan wakakaka..

      Delete