Thursday, May 28, 2015

sila pilih


tetiba rajin pulak nak mengupdate..aku nak cerita pasai kaki ayam. ada la sorang kat opis aku tu feberet dia makan kaki ayam. senang cerita orang tu bos aku. bos number berapa itu biar rahsia. aku mmg banyak bos kat pejabat tu..


oleh sbb feberet dia kaki ayam, tiap kali dia pergi makan kat kedai makcik sebelah opis, dia mesti makan sup kaki ayam. pernah sekali dia ambik sampai 5 ketoi,  tau makcik tu cakap apa?? banyak ambik, nak jalan jauh ka?? wakakkakaa..


jujurnya aku even tak makan kaki ayam, aku tak la rasa geli  ka apa..aku ok, boleh lagi nak makan kuah sup tu takdak hal. cuma kaki tu aku tak makan sbb, hmm sbb tak mau makan la..nampak alasan??haha..tapi ada la opismate aku yang tak makan sbb geli. 


bila geli depa describe la kenapa yg geli tu. ada yang cakap sbb terbayang dia pijak macam-macam. ada yang terbayang kuku dia yang panjang, pastu tekstur kulit kaki ayam tu yang berlubang-lubang. tu pasal tak mampu nak telan...


so satu hari masa sembang pasal isu kaki ayam ni terus aku teringat dekat orang yang suka makan tongkeng ayam..aku mmg sengal kahkah..terus suma pakat geli sakan..lagi teruk geli dari kaki ayam tadi..


nak tambah sengal lagi aku suruh depa bayangkan kalau la kan cuma ada dua pilihan untuk makan. mmg takdak benda lain nak makan. yg ada depan depa cuma kaki ayam dan tongkeng ayam, mana satu nak pilih?? 


wakakaka mmg masing2 tak leh pilih..dua-dua tak mau..aku, klu itu ja yang ada, aku akan pilih kaki ayam..aku rasa kaki ayam lagi baik dari tongkeng ayam..tapi klu ada pilihan kaki ayam dan paha ayam mesti la aku pilih paha!!!


merapu kan entry?? jika ada yang baca entry ni sila la komen anda pilih kaki or tongkeng ayam?? aku nk tgk. hang budget ramai baca blog hang ni??sampai mintak komen, buat pilihan bagai??kemon fizah, sedar diri kahkah..


apapun sori pada yang mmg geli dengan kaki ayam or tongkeng ayam. aku tak bermaksud  nak buat hangpa suma kembang tekak. pada yg feberet nya kaki ayam or tongkeng ayam rilek la..itu namanya menikmati makanan..pilihan masing-masing ya dak?? dan mujur la aku tak tulis entry ni bulan puasa, takut kang ada yang pukul 12  dah meleleh air liur..




dah google gambar sup kaki ayam, tak sampai hati plak nk letak kat sini hihi

p/s : cuba kira berapa byk perkataan kaki ayam, tongkeng ayam yg ada dlm entry ni?? ;)

11 comments:

  1. Kalau mmg cuma ada 2 pilihan (kaki & tongkeng ayam) tu jer depan aku, i dont mind utk bedal semua..hang tau aku x memilih bab makan kan..after all..its halal..

    p/s: baidewei aku malas nak kira sbb mentally x stabil tgk ayam golek diatas!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. after all its halal...oii org suruh pilih 1 ja hhaaha
      bagus la klu xmemilih..mana nk cari org makan xmemilih ni..
      susah nk jumpa :)

      Delete
    2. well..dasar tamak kan!! semua pon nak!!

      Delete
    3. hahaha bukan tamak..menikmati makanan ahaks

      Delete
  2. tongkeng ayam... mmmm... mabeles...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampaknya kita ada team tongkeng ayam disini hahaha...

      Delete
  3. Aku makan semuuuaaaa. Hahahahahah. Sodap gilerrrr baq hang!! Lebih2 lagi kalau buntut ayam tu kena bakar macam sate. Mmg menjilat jari!! Kaki ayam pulak, paling heaven kalau buat sup campur sekali leher ayam. Adoiiii lapar ni. Lapar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha...had lagi hebat..siap gtau menu sekali..epic weh!!

      Delete
    2. tu la pasal wakakaka..kiranya angpa dua masuk team kami pilih dua2..dgn tagline team after all its halal haahahaha

      Delete
  4. Kembang tekak tengok tongkeng ayam. Selalu kalau beli ayam, tongkeng dah buang siap-siap. hahahaha.

    Kaki ayam dulu geli jugak, tapi sekarang dah ok. Kerabu kaki ayam is the only dish yg I'd eat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpenah lagi try kerabu kaki ayam..maybe satu hari nanti akan cuba :)

      Delete