Saturday, October 17, 2015

shrimp paste


aglio olio??
tak, ini namanya
spaghetti goreng belacan.
percayalah !!




mulanya aku tumbuk sambal belacan nk makan nasik 
tapi bila aku bukak periuk, nasik habis wakkakaka


so nak masak nasik malas
aku rebus spaghetti
tumis bawang putih campur sambal belacan tu
buat macam aglio olio
bezanya ada shrimp paste kat situ
ewah shrimp paste baq hang kahkah


rasanya???
tanya lagi??
belacan weh belacan!!
senang cakap la kan
melayu dan belacan berpisah tiada 
hahahaha


sedappppp dari letak parmesan cheese
ok aku bias sebab aku lidah melayu hahaha


cuma pesan aku,
kalau nak tumbuk sambal belacan,
bukak periuk dulu tengok ada lagi ke tak nasik
atau sambal belacan tu akan jadik spaghetti belacan
hahaha

k, addio :)

6 comments:

  1. weh mesti sedap..hang masak mmg sedap kan... ni inspirasi dari The Cruise ker? baidewei shrimp paste tu apa awak? wakakakak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa dlm byk2 kali aku buat spagetti xdak kuah hat boh shrimp paste ni la paling sedap wkaakaka...lama aku pikiaq the cruise? nampak sangat kedai tu tak tinggal efek hahaha..

      Delete
  2. mmm.. nampok sedap tu.. apakata ang juai.. kasi lawan itu kokda punya itu.. spageti meatball... haaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kokda otai..xleh lawan punya..

      Delete
  3. Hahaha kalau ko ikut cadangan angkel jonni, sah2 kokda xleh cari makan da pasni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tapi kokda suh aku jadi esisten dia jual spageti acaner??

      Delete