Sunday, February 19, 2017

taktau tajuk


entry saja-saja update sebab aku cuti harini
sila baca kalau anda tak sengaja masuk blog ni
wakakaakka


5 drama korea best pernah aku tengok
pilihan aku bukan pilihan hampa..
jadi jangan kata
"drama tu pun best??"
kalau  nak rasa best
sila buat entry
 5, 10 atau 20 drama best anda sendiri wakakaka




the moon embracing the sun



drama ni zaman aku dah tak gila korea. tapi sebab aku tertengok dekat tv aku rasa macam best la pulak. ternganga tengok korea pun rupanya ada pawang boleh hantar jampi-jampi serampah guna angin wakakkaa..jadi akak bagi 5 bintang drama ni..hero sorang pun aku tak kenal.bukti aku tengok sebab kualiti drama bukan sebab hero plastic surgery hokeh!!


beethoven virus



nampak gambar kat atas tu??
pada sapa yang pernah tengok dan
rasa awat pengarah buat depa putus, kita geng!!
tak puas hati tul aku wakakaka..
aku tak tau nak tulis kenapa drama ni best
jalan cerita lain kot maybe ..
sikit ja bab cinta banyak pasal orchestra
dan sampai sekarang aku suka ost drama ni,
 can you hear me ~


reply 1997


1997 zaman baru nak membesar
zaman pakai internet dial up, disket
reply 1997 bukan drama korea tangkap leleh
pendek cerita drama ni story pasal first love, family and friendship
dan first love selalu menang !!
sebab dari 16 episodes ,
15 episodes adalah teka teki sapa husband heroin hahaha


reply 1988


bosan dengan watak
hero korea melampau sangat kaya??
heroin yang kena tindas ala-ala cinderella??
orang ketiga yang degil nak dekat hero/heroin??
ayah yang bengis reject gf hero??
jiran sebelah yang saling mendengki??
jangan risau 1988 adalah bebas watak-watak tersebut
jangan tanya pasal love story dalam reply 1988
sebab kisah cinta cuma 1%
99%  lagi kisah
friendship yang power
family yang real
jiran yang sangat caring
tapi dalam satu peratus pun love story,
ramai ja meroyan dengan pilihan heroin wakakaka
tapi bukan aku ler ~



descendants of the sun



kemon la..descendants of the sun kot !!
nak tulis apa lagi??
camera angle cantik giler
ost best-best semua
hero heroin tak yah cakap ler
aku layan drama ni sampai
scene tak logik pun aku boleh buat tak nampak ja wakakaka
adakah penangan song joon ki??



descendants of the sun masa tengah femes..masa ni kat tsim tsa sui HK ~


cukup lima
lebih-lebih tu aku tak ingat hahaha
ada yang best tapi maybe aku tak pernah tengok



jika ada yang terbaca entry ni
anda boleh tulis 5 drama pilihan anda di komen
if ada la..zaman sekarang sapa yang baca blog??
baik follow bujibu ya tak??
haha kbai

6 comments:

  1. Replies
    1. Haha goblin baru habis tgk..ok juga tp tak melekat sangat

      Delete
  2. DOtS je sama! Hahahaha. Fav nad still the King 2 Hearts. Rindu korang & HK. Nnt nak gi HK bulan 5 ni for work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. king 2 hearts..seungi!!ingat lagi drama tu..wah gi hk lagi..kalini pergi sure dah terer jalan hoyeh!!

      Delete
  3. Reply 1988 tetap menjadi pujaan hati beta..the detail are superb!!

    ReplyDelete